گزارش 'دیدبان' از شکنجه در زندان‌های متعلق به تروریست‌های وابسته به ترکیه در شمال سوریه

گزارش 'دیدبان' از شکنجه در زندان‌های متعلق به تروریست‌های وابسته به ترکیه در شمال سوریه
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 10:43

مرکز موسوم به 'دیدبان حقوق بشر سوریه' خبر داد که عناصر وابسته به ترکیه در شمال سوریه، زندان‌ها و بازداشتگاه‌هایی احداث کرده‌اند که در آنها انواع جنایت علیه غیر نظامیان صورت می‌گیرد.

العالم - سوریه

نظامیان ترکیه و عناصر تروریستی وابسته به این کشور در مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه، زندانها و بازداشت‌گاه‌های موقتی ایجاد کرده‌اند که شمار زیادی از غیر نظامیان سوری در آنها زندانی هستند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد، مناطق «عفرین»، «جندیرس»، «الباب»، «الراعی» و «إعزاز» مرکز اصلی زندانهای گروههای تروریستی وابسته به ترکیه هستند که در شمال استان حلب قرار دارد.

دیدبان با بیان اینکه در این زندانها تا حدودی شکنجه‌ها «محدود» است، تأکید کرد، گروههای تروریستی اما مراکز بازداشت موقتی احداث کرده‌اند که در آن، انواع مجازاتها و جنایات اعمال می‌شود.

این مرکز با تأکید بر اینکه این تجاوزات شامل بازداشت اجباری برای رسیدن به مقاصد شخصی است و علیه شهروندان سوری صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد، در این مراکز «افراد بازداشتی به صورت وحشیانه‌ای شکنجه می‌شوند».

در ادامه این گزارش آماده است، ریاست زندانها در این مناطق، اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده‌اند و به عنوان نمونه می‌توان به یک بیمارستان در عفرین اشاره کرد که مخصوص قرنطینه است.
بنا بر این گزارش، در مناطق «چشمه صلح» 22 زندان و بازداشتگاه متعلق به گروههای تروریستی وجود دارد که در مناطق «رأس العین» در استان حسکه و «تل ابیض» در شمال رقه واقع شده است.

به گزارش این مرکز، گنجایش این زندانها، «بیش از سه هزار زندانی است که هزار و 200 نفر در حال حاضر در آن زندانی هستند که جرایم مختلفی مرتکب شده‌اند».

دیدبان می‌گوید عناصری که به اتهام ارتباط با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بازداشت می‌شوند، «مستقیما به ترکیه منتقل می‌شوند تا تحت بازجوییها و محاکمه‌های نظامی قرار گیرند».

این مرکز از چهار زندان متعلق به ائتلاف تروریستی «تحریر الشام» -که جبهه‌النصره رکن اصلی آن است- خبر داد که در «ادلب»، «حارم»، «سلقین» و «باب الهوى» قرار داد و تعداد زندانیان حاضر در آن، حدود هزار و 500 نفر است.

شمال، شمال غرب، شمال شرق و شرق سوریه در اشغال تروریستهای وابسته به ترکیه و عناصر کُرد وابسته به آمریکا قرار دارد. ارتش سوریه بارها تأکید کرده است که این مناطق را با عملیات نظامی آزاد خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها