افزایش نگرانی در آمریکا با ابتلای نخستین سگ در این کشور به کرونا

افزایش نگرانی در آمریکا با ابتلای نخستین سگ در این کشور به کرونا
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 17:01

مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای نخستین سگ در آمریکا، بار دیگر به تردیدها درباره امکان انتقال این بیماری همه‌گیر از انسان به حیوان و برعکس دامن زد و سبب افزایش نگرانی‌ها در این زمینه شده است.

العالم- آمریکا

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، این سگ خانگی متعلق به خانواده‌ای است که در تحقیقات دانشگاه دوک شرکت داشتند.

دکتر «کریس وودز» محقق ارشد مطالعات مولکولی و ایپدمولوژیک عفونت‌های مشکوک (MESSI) در بیانیه‌ای خطاب به این شبکه خبری تائید کرد که برای نخستین‌بار، این ویروس در سگ شناسایی شده است.

وی گفت: در این زمان اطلاعات اندکی به دست آمده است و ما برای کسب نتایج بیشتر در این زمینه تلاش می‌کنیم.

اوایل ماه جاری میلادی مقام‌های بهداشتی هنگ‌کنگ گفتند که آزمایش مثبت سگ خانگی یک بیمار مبتلا به کرونا احتمالا نخستین مورد انتقال انسان به حیوان در جهان است.
از آن زمان به بعد موارد مختلفی در گربه‌های خانگی مشاهده شد اما تحقیقات نشان داد که سگ‌ها چندان مستعد ابتلا به ویروس کرونا نیستند.

نخستین‌بار شبکه تلویزیونی محلی «ورال/WRAL» در کارولینای شمالی با اعلام ابتلای این سگ که از نژاد «پاگ» است، گزارش داد که مادر، پدر و پسر خانواده‌ای که این سگ با آن‌ها زندگی می‌کنند برای مشارکت در تحقیقات این دانشگاه ثبت‌نام کردند و آزمایش آن‌ها نیز مثبت بود.

پزشکان هنگ‌کنگی پیشتر اعلام کرده بودند، ابتلای سگ بیماری کرونایی می‌تواند نشان دهد که ویروس کرونا از یک انسان به یک حیوان قابل سرایت است. آن‌ها می‌تواند نشانه‌ای باشد که حیوانات نیز ممکن است در سطوح ضعیف‌تری به این ویروس آلوده شوند.
به گفته نهادهای پزشکی در هنگ‌کنگ، احتمالا دهان و دماغ این سگ رده‌هایی از ویروس را به خود جذب کرده و برای همین به شکلی بسیار ضعیف و خفیف به این ویروس آلوده شده است.

اداره بهداشت هنگ کنگ با این حال گفت که هنوز نمی‌تواند تائید کند که حیوانات خانگی منبع انتقال ویروس هستند و یا به کرونا مبتلا می‌شوند.
این اداره هشدار داد صاحبان این حیوانات نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و تحت هیچ شرایطی نباید این حیوانات را رها کنند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها