ماه رمضان در فلسطین | افطار ندادن به اسرای فلسطینی تا نیمه شب و تهدید سحرخوان‌ها

ماه رمضان در فلسطین | افطار ندادن به اسرای فلسطینی تا نیمه شب و تهدید سحرخوان‌ها
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 18:42

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در ماه رمضان انواع سختگیری‌ها را علیه اسرای فلسطینی اعمال می‌کند و گاهی وعده افطار آنها را تا نیمه شب به تأخیر می‌اندازد.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از سختگیری رژیم صهیونیستی به اسرای فلسطینی در ماه رمضان و افزایش رنج و درد آنها خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «وفا»، کمیته مذکور اعلام کرد، اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اقداماتی مانند تفتیش‌های روزانه، متفرق کردن اسرا هنگام انجام فعالیتی مشخص و دادن غذاهای بد به اسرا می‌زند و در بسیاری از مواقع وعده افطار اسرای موجود در مراکز بازجویی و توقیف را عمدا تا نیمه شب به تأخیر می‌اندازد.

کمیته امور اسرا ادامه داد: همچنان ۵۰۰۰ اسیر از جمله ۴۲ زن، ۷۰۰ بیمار، ۱۸۰ کودک کم سن و سال، دهها سالخورده و صدها اسیر محکوم به حبس ابد که برخی بیش از ۲۵ سال از حبسشان می‌گذرد در زندان‌های اسرائیل وجود دارند.

تهدید سحرخوان‌ها

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه «عرین زعانین» سحرخوان منطقه «وادی الجوز» قدس به بازداشت، پرداخت جریمه نقدی و ممانعت از انجام این کار در بخش قدیمی قدس را محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری وفا، وزارت خارجه فلسطین افزود: این تهدیدات ادامه جنگ نامحدود اشغالگر علیه شهر مقدس قدس و شهروندان هویت آن است و تلاشی برای هدف گرفتن حضور فلسطینی‌ها، اسرائیلی کردن زندگی در قدس، یهودی‌سازی آن، تغییر ظاهری و سوق دادن شهروندان فلسطینی به ترک آن است.

این وزارت‌خانه تأکید کرد، شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی توسط آمریکا و انتقال سفارت آمریکا به این شهر چراغ سبز را به مقامات رژیم صهیونیستی برای تشدید اینگونه اقداماتش داده اما تمام این اقدامات غیرقانونی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها