جزئیات پروژه جدید «جزیره عربستان» که مقامات منکر آن شدند

جزئیات پروژه جدید «جزیره عربستان» که مقامات منکر آن شدند
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 12:50

فعالان شبکه‌های اجتماعی طی روزهای اخیر یک کلیپ ویدئویی از پروژه‌ای رویایی موسوم به «جزیره عربستان» رونمایی کردند که مقامات رسمی این کشور منکر آن شدند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش عربی 21 فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان طی روزهای گذشته یک کلیپ ویدئویی برای ترویج پروژه گردشگری در عربستان با عنوان «جزیره عربستان» منتشر کرده‌اند.

بر اساس این ویدئو٬ این پروژه که قرار بود در سواحل شهر «الخبر» در شرق عربستان اجرا شود شامل سه منطقه گردشگری و تفریحی و جهانی است که مجموعه‌ای از هتل‌ها و سینماها ، پارک آبی ، مجتمع تجاری و ... نیز در آن وجود دارد.

در این کلیپ آمده که پروژه مذکور مساحتی به اندازه دو میلیون متر مربع دارد تا در نوع خود بزرگترین مرکز خاورمیانه باشد.

پس از انتشار گسترده این کلیپ٬ مقامات رسمی سعودی هرگونه ارتباط خود با این پروژه را انکار و اعلام کردند که به دلیل عدم دریافت مجوز٬ آن را متوقف خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از منبع رسمی نوشت که این پروژه مجوز ندارد و مخالف مقررات عربستان است؛ همانطور که ربطی به پروژه‌های چشم‌انداز 2030 نیز ندارد و جزء برنامه‌های اجرایی نیست.

در سال 2016 بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی چشم اندازی را به عنوان «چشم انداز 2030» در دستور کار خود قرار داد که یکی از هدف‌های آن تنوع بخشیدن به اقتصاد و گسترش اقتصاد غیر نفتی بود. این در حالی است که سیاست‌های این کشور و درگیری‌هایی نظامی که در آنها دخالت دارد عملی کردن این چشم انداز را زیر سوال می‌برد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها