انفجار در ایالت بلوچستان/ ۶ مرزبان پاکستانی کشته شدند

انفجار در ایالت بلوچستان/ ۶ مرزبان پاکستانی کشته شدند
جمعه 19 ارديبهشت 1399 - 22:55

ارتش پاکستان جمعه شب اعلام کرد: درپی انفجار بمب در منطقه 'کچ' واقع در ایالت بلوچستان در فاصله ۱۴ کیلومتری نوار مرزی این کشور با ایران، شش مرزبان از جمله یک سرگرد ارتش پاکستان کشته شدند.

العالم ـ آسیا

این انفجار زمانی رخ داد که گروهی از نظامیان پاکستانی از گردان جنوبی سپاه مرزی (FC) پس از گشت مرزی و بررسی مسیرهای احتمالی تردد تروریست‌ها در بخش‌های کوهستانی، درحال بازگشت به مقر در منطقه مرزی "کچ" بودند.

روابط عمومی ارتش پاکستان گفت: انفجار بمب کنار جاده‌ای که از سوی تروریست‌ها جاسازی شده بود، خودروی مرزبانان را مورد هدف قرار داد که در جریان آن یک سرگرد ارتش و ۵ مرزبان جان خود را از دست دادند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارتروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته است. در عین حال مقامات پاکستانی اشرار و شورشیان وابسته به گروه های جدایی طلب بلوچ را در این گونه حملات مقصر می دانند.

سخنگوی ارتش پاکستان نهم اردیبهشت سال گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: اسلام آباد شمار نیروهای خود را برای مراقبت از مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران افزایش داده است.

سرلشکر «آصف غفور» گفته بود: ارتش پاکستان برای نخستین بار گردان نیروهای مرزی را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است و نیروهای مرزبانی جنوبی، مأمور مراقبت از مرزهای مشترک این کشور با ایران هستند.

خط مرزی ایران - پاکستان به فاصلهٔ ۹۵۹ کیلومتر (۵۹۶ مایل) است که این دو کشور را از یکدیگر جدا می‌کند. این مرز از نقطه تقاطع مشترک ایران، پاکستان و افغانستان آغاز می‌شود و خطی نسبتاً مستقیم به سمت جنوب شرقی را دنبال می‌کند تا به چشمه‌های آب گرمی برسد. در انتها، مرز به خلیج گواتر در دریای عمان ختم می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها