آرامش نسبی در«أبین» پس از یک هفته درگیری بین متحدان امارات و عربستان

آرامش نسبی در«أبین» پس از یک هفته درگیری بین متحدان امارات و عربستان
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 - 19:32

منابع یمنی از آرامش نسبی در استان أبین واقع در جنوب یمن، پس از گذشت یک هفته درگیری بین نیروهای تحت حمایت امارات با نیروهای دولت مستعفی یمن خبر می‌دهند.

العالم - یمن

منابع یمنی گزارش دادند که صبح امروز سه‌شنبه آرامش نسبی در مناطق درگیری در جبهه الشیخ سالم و الطریه در زنجبار مرکز استان أبین حاکم شد.

به گفته این منابع، با تلاش‌های ائتلاف سعودی، توافق آتش‌بس موقت بین نیروهای وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات و نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «فائز السراج» حاصل شده است.

طبق گزارش وبگاه «المشهد الیمنی»، این منابع گفتند که ائتلاف سعودی در تلاش است تا طی ساعات آینده دیدارهای مهم سیاسی با هدف اجرای سریع توافقنامه ریاض را برگزار کند.

به گفته این منابع، این تلاش ائتلاف سعودی جدی است و انتظار می‌رود که به مهار تنش‌ها بین نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوبی منجر شود.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر گذشته توافقی را در ریاض به امضا رساندند، اما این توافق نتوانست به وضعیت جنوب یمن سر و سامان دهد به خصوص که شورای انتقالی خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است.

در همین ارتباط برخی منابع دیپلماتیک گزارش دادند که «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب یمن طی ساعات آینده به ریاض می‌رود.

سفر الزبیدی به ریاض در حالی است که شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات اخیرا در جنوب یمن وضعیت خودمختاری اعلام کرد که به دنبال آن تقابل میان نیروهای دولت مستعفی به ریاست «عبدربه منصور هادی» و شورای انتقالی به ویژه در أبین شدت گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها