منابع عبری‌زبان فاش کردند: تهدیدهای عباس جدی نیست؛ همکاری امنیتی ادامه خواهد یافت

منابع عبری‌زبان فاش کردند: تهدیدهای عباس جدی نیست؛ همکاری امنیتی ادامه خواهد یافت
شنبه 3 خرداد 1399 - 17:46

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن، همکاری‌های امنیتی با این رژیم را قطع کرده، ولی وی در گذشته نسبت به چنین وعده‌هایی پایبند نبوده است و حالا برخی منابع عبری‌زبان فاش کردند که این تشکیلات به همکاری امنیتی با اسرائیل به صورت جزئی ادامه خواهد داد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، رسانه‌های عبری‌زبان این موضوع، که آیا "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جرات و جسارت توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر اسرائیل را دارد، زیر سوال برده و تأکید کرده‌اند که این تهدید محمود عباس و گزارش‌ها مبنی بر قطع روابط امنیتی میان این دو طرف با واقعیت همخوانی ندارد؛ چرا که این هماهنگی امنیتی در خدمت منافع طرفین اسرائیلی و فلسطینی است همچنانکه تاکنون مشخص نشده که آیا عباس نشست‌های ماهیانه با رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک اسرائیل) را لغو خواهد کرد یا خیر.

در همین راستا، کانال "12" تلویزیون عبری‌زبان شب گذشته فاش کرد که یک مسئول ارشد فلسطینی صبح پنجشنبه پیامی به دستگاه امنیتی رژیم اسرائیل فرستاده است با این مضمون، که به رغم اعلام قطع روابط از سوی رئیس تشکیلات خودگردان، حداقل برخی ابعاد همکاری امنیتی ادامه خواهد یافت، و دستگاه‌های امنیتی تشکیلات نهایت تلاش خود را برای خنثی کردن حملات علیه اسرائیل به‌کار خواهد بست ولو این‌که، همکاری با اسرائیل در حال حاضر توقف شده است. این مسئول، که نامش فاش نشده است، وعده داده است که به گروه‌های فلسطینی اجازه فعالیت آزادانه در مناطق تحت سیطره تشکیلات خودگردان داده نخواهد شد.

محمود عباس، سه‌شنبه گذشته در اعتراض به گسترش اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در نشست رهبران فلسطینی در رام‌الله اعلام کرده بود که فلسطینی‌ها همه توافق‌های امضا شده با آمریکا و اسرائیل را لغو می‌کنند و دیگر به هیچ یک از تعهدات امنیتی با این دو طرف، پایبند نخواهند بود.

گزارش این تلویزیون صهیونیستی حاکی‌ست که هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و فلسطین همیشه ضروری خواهد بود؛ چرا که اسرائیل کنترل برخی گذرگاه‌ها و جاده‌ها در کرانه باختری را در دست دارد و نیروهای امنیتی به هماهنگی با اسرائیل برای گذر از طریق این مواضع نیاز دارند.

قرار بود "محمد اشتیه" نخست‌وزیر خودگردان فلسطین، روز پنجشنبه با رهبران دستگاه‌های امنیتی فلسطین برای رایزنی درباره اظهارات عباس تشکیل جلسه بدهد ولی اشتیه به وزرای کابینه‌اش اعلام کرده است که خودگردان فلسطین روابطش با اسرائیل را قطع خواهد کرد، ولی او مشخص نکرده است که این گام چگونه اجرایی خواهد شد.

منابع عبری‌زبان می‌گویند فلسطینی‌ها، که روابط و تماس‌های‌شان با دولت "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا را از زمان معرفی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تحریم کرده‌اند، با طرح صلح ادعایی وی، موسوم به "معامله قرن"، نیز به شدت مخالفت می‌کنند با این حال معلوم نیست که آیا تهدید روز سه‌شنبه محمود عباس واقعا عملی خواهد شد یا خیر.

پربیننده ترین خبرها