واشنگتن پست: تهدیدات ترامپ موجب اتحاد ایران و ونزوئلا شده است

واشنگتن پست: تهدیدات ترامپ موجب اتحاد ایران و ونزوئلا شده است
دوشنبه 19 خرداد 1399 - 00:31

یک روزنامه آمریکایی نوشت، توانایی ایران در واکنش نشان دادن در خلیج فارس به هرگونه تصمیم دولت ترامپ در توقیف نفتکش‌های ایرانی عازم ونزوئلا، برای بازداشتن ترامپ از یک چنین تصمیمی کافی بود.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز یکشنبه در یادداشتی در زمینه تاثیر منفی فشارهای حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر ایران و ونزوئلا که منجر به نزدیک شدن بیشتر آن‌ها به هم شده نوشت، این فشار موجب اتحاد بیشتر آن‌ها برای شرمنده کردن آمریکا شد.

این روزنامه با اشاره به انتقال بنزین ایران از سوی پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا در روزهای گذشته نوشت که ایران علاوه بر این، قطعات یدکی و مهندسان خود را برای تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا به این کشورفرستاد. در حالی که دولت ترامپ سعی در توقف این نفتکش‌ها با استفاده از تهدید به تحریم‌ها داشت، اما بعدا تصمیم گرفت تا مانعی برای نفتکش‌های ایرانی ایجاد نکند زیرا ایران قول تلافی داده بود.

به نوشته این روزنامه، توانایی ایران در واکنش نشان دادن در خلیج فارس در ماه‌های قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای بازداشتن ترامپ از یک چنین تصمیمی کافی بود.

واشنگتن پست در ادامه نوشت که نتیجه این اقدام یک پیروزی تبلیغاتی برای حکومت‌های ایران و ونزوئلا بود که هیچ نشانه ای از تسلیم برابر فشارهای ایالات متحده یا تسلیم شدن برابر ناآرامی‌های داخلی نشان نمی‌دهند. «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا حتی گفته که وی به زودی به تهران سفر خواهد کرد. او اخیراً نیز «طارق الیسامی» متحد اصلی ایران را به عنوان وزیر نفت منصوب کرد.

این روزنامه در خاتمه نوشت: مقامات آمریکا می‌گویند که ارسال منظم بنزین ایران به ونزوئلا را تحمل نمی کنند و مشخص نیست که تهران توانایی ادامه این مسیر را خواهد داشت، اما اتحاد تقویت شده بین دو کشور نشان دهنده بی تاثیری سیاست های ترامپ در تغییر نظام در این دو کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها