تقویت همکاری‌های بین پارلمانی موضوع دیدار سفیر ایران و رییس مجلس تونس

تقویت همکاری‌های بین پارلمانی موضوع دیدار سفیر ایران و رییس مجلس تونس
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 09:03

در دیدار"راشد الغنوشی" رییس مجلس نمایندگان تونس و "محمد رضا رؤوف شیبانی" سفیر ایران در تونس، دو طرف بر افزایش سطح همکاری‌های مجالس دو کشور و نیز فعال‌سازی کمیته دوستی تهران و تونس تأکید کردند.

العالم- تونس

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس، در این دیدار که با حضور "طارق الفتیتی" معاون دوم رییس مجلس تونس و "سماح دقق" رییس کمیسون حقوقی و آزادی مجلس نمایندگان تونس در کاخ "باردو" برگزار شد، شیبانی پیام "محمد باقر قالیباف" را به الغنوشی منتقل کرد.

شیبانی در این باره گفت که رییس مجلس ایران بر اهمیت توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور و لزوم توسعه روابط دوجانبه و تحکیم آن در تمام زمینه‌ها بویژه در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تأکید کرد.

سفیر ایران در تونس تصریح کرد: مقام‌های ایرانی و ملت ایران، ضمن تبریک انقلاب تونس و قرار گرفتن این کشور در مسیر دمکراسی، برای این کشور آرزو دارند که اهداف مورد نظرشان محقق شود و این تجربه دمکراسی با موفقیت همراه باشد.

شیبانی همچنین بر ضرورت حمایت از همکاری‌های موجود میان دو کشور و تقویت آن تأکید کرد و گفت که باید این همکاری‌ها در زمینه‌های بیشتری تقویت شود.

سفیر ایران در تونس همچنین از آمادگی تهران برای حمایت از تونس خبر داد.

در همین ارتباط، الغنوشی نیز ضمن تأکید بر ضرورت تقویت روابط میان مراکز اقتصادی و بازرگانی دو کشور و نیز افزایش دیدار بازرگانان دو کشور گفت: ضروری است روابط پارلمانی میان دو کشور تقویت شده، همچنین کمیته دوستی میان دو کشور نیز فعال‌شود.

رییس مجلس نمایندگان تونس همچنین افزود: روابط ایران و تونس سابقه دیرینه ای دارد و دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای وبین‌الملی و در رأس آن مسأله فلسطین دارای نقطه نظر مشترک هستند.

الغنوشی در پایان ابراز امیدواری کرد دو کشور به دور از حذف و خشونت و در سایه برابری ، عدالت ، آزادی و دموکراسی فرصت‌هایی برای گفتگو و تعامل ایجاد کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها