تولید نفت از میادین مشترک کویت و عربستان ازسرگرفته می‌شود

تولید نفت از میادین مشترک کویت و عربستان ازسرگرفته می‌شود
سه شنبه 3 تير 1399 - 09:35

کویت و عربستان قصد دارند تولید نفت از میادین نفتی خفجی و وفرا را در منطقه مشترک نفتی با ۸۰ هزار و ۱۰ هزار بشکه در روز از اول جولای ( یازدهم تیر) آغاز کنند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش رویترز، به گفته یکی از مقامات ارشد صنعت نفت کویت، کویت و عربستان قصد دارند تولید نفت از میادین نفتی خفجی و وفرا را در منطقه مشترک نفتی آغاز کنند.

عبدالله الشمری، یکی از مقامات ارشد شرکت نفت خلیج کویت که اپراتور میدان نفتی خفجی است گفت انتظار می‌رود تولید نفت از این میدان نفتی در اول جولای برابر با 80 هزار بشکه در روز باشد و طی یک ماه به 100 هزار بشکه در روز برسد. فعالیت در میدان نفتی خفجی به مدت یک ماه متوقف بوده است.

وی اضافه کرد انتظار می‌رود تولید از میدان نفتی خفجی تا پایان سال جاری میلادی به 175 هزار بشکه در روز برسد.

الشمری گفت تولید از میدان نفتی وفرا هم از اول جولای آغاز می‌شود و انتظار می رود در ابتدا برابر با 10 هزار بشکه در روز باشد و سپس تا پایان ماه اوت به 70 هزار بشکه در روز برسد. تولید از این میدان نفتی در پایان سال جاری میلادی 145 هزار بشکه در روز تخمین زده شده است.

شرکت نفتی چورون در عربستان سعودی که با همکاری شرکت نفت خلیج کویت میدان نفتی وفرا را راه‌اندازی می‌کنند، طی بیانیه ای اعلام کرد این دو شرکت مقدمات آغاز تولید را مهیا کرده اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها