تونسی‌های خشمگین تصاویر بن زاید و پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند

تونسی‌های خشمگین تصاویر بن زاید و پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 13:09

مردم تونس با برگزاری تظاهراتی اقدام امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار اخراج سفیر امارات از تونس شدند.

العالم - تونس

گروه‌های مدنی، انجمن و احزاب تونسی عصر روز سه‌شنبه(دیروز) تظاهراتی را مقابل سفارت امارات در تونس برگزار کردند.

معترضان تونسی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، پرچم رژیم صهیونیستی و تصاویر «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی را لگدمال کرده و آتش زدند.

تظاهرات‌کنندگان تونسی شعار می‌دادند «فلسطین فروشی نیست»، «بن زاید ننگی است که قدس را به دلار فروخت».

معترضان همچنین اتخاذ موضع قاطع دولت در قبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

«احمد الکحلاوی» رئیس انجمن حمایت از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی نیز ضمن محکوم کردن اقدام امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با این رژیم، این اقدام را خطرناک و در راستای نابودی آرمان فلسطین توصیف کرد.

وی تأکید کرد ائتلاف بین امارات و رژیم صهیونیستی تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از آن به عنوان ائتلاف راهبردی یاد می‌شود، چیزی نیست جز مقدمه‌ای برای اعلام معامله قرن.

وی از پارلمان تونس خواست تا سریعا طرحی را برای مجرم شمردن عادی‌سازی روابط با رژیم ارائه کند.

«عصام الشابی» دبیرکل حزب «الجمهوری» نیز گفت که مشارکت در تجمع اعتراض‌آمیز مقابل سفارت امارات برای بیان موضع گروه‌های سیاسی در تونس درباره آرمان فلسطین و حق ملت در تشکیل دولت مستقل است.

وی افزود که عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی «خیانت ملی و خنجر از پشت به فلسطینیان» و خدمت به مبارزات انتخاباتی ترامپ است.

او گفت: حاکمان امارات حق ندارند برای سرنوشت ملت فلسطین که بیش از ۷۰ سال در راه آرمان خود جانفشانی کرده و خون‌ها داده‌اند، تصمیم بگیرند.

حزب النهضه تونس نیز در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با اقدام امارات، آن را اقدامی تحریک‌آمیز علیه ملت فلسطین، امت عربی و اسلامی و ملت‌های مبارز خواند.

النهضه همچنین این موضع امارات را بشدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حقوق ملت فلسطین و خروج از اجماع عربی، اسلامی و مردمی برشمرد.

جنبش الشعب و «التیار الدیمقراطی» نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای اقدام امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با توطئه و همدستی اتحادیه عرب را محکوم کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها