مخالفت فعالان امارتی با اقدام دولت این کشور در سازش با رژیم صهیونیستی

مخالفت فعالان امارتی با اقدام دولت این کشور در سازش با رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 - 17:52

فعالان اماراتی توافق این کشور با رژیم صهیونیستی را نقض قانون اساسی و زیر پا گذاشتن مواضع حاکمان اولیه این کشور دانستند.

العالم- آسیا

فعالان اماراتی عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی را مردود دانستند و بیانیه‌ای در همین زمینه صادر کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، در این بیانیه آمده، دولت امارات در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ توافقی تحت عنوان «توافق صلح» با رژیم صهیونیستی امضا کرده و اینگونه تاریخ ملت امارات در یاری ملت فلسطین و نیز حمایت حکام موسس امارات و در رأس آن «زاید بن سلطان آل نهیان»، «راشد بن سعید آل مکتوم»، «صقر بن محمد القاسمی» و دیگران از مسأسه فلسطین را نادیده گرفته است.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده، این توافقنامه، ماده ۱۲ قانون اساسی را که بر حمایت امارات از مسایل امت و منافع عربی و اسلامی فرا می‌خواند، زیر پا گذاشته است. همچنین قانون شماره ۱۵ سال ۱۹۷۲ درباره تحریم رژیم اسرائیل را نادیده گرفته است.

فعالان امارات افزودند، توافقنامه امارات و رژیم صهیونیستی خروج از اجماع شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و حتی قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل است.

آنها تأکید کردند: این توافقنامه دادخواهی مستمر ملت فلسطین، فداکاری مداوم آنها و کوتاهی‌ها در زمینه حقوق تاریخی و حق تعیین سرنوشت این ملت را انکار می‌کند و به دولت اشغالگر و نژادپرست با تأیید تسلط کاملش بر سرزمین فلسطین، شناسایی قدس به عنوان پایتخت دولت یهودی و روشی که مسیر را برای به خطر انداختن مسجدالاقصی فراهم می‌کند، جایزه می‌دهد.

فعالان امارات در پایان اعلام کردند، عادی‌سازی روابط اعطای «پوشش رسمی» به دشمن صهیونیستی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها