یحیی سریع: گروههای تکفیری دست پرورده عربستان سعودی هستند/ جزئیات جدید درباره عملیات اخیر ارتش یمن

یحیی سریع: گروههای تکفیری دست پرورده عربستان سعودی هستند/ جزئیات جدید درباره عملیات اخیر ارتش یمن
جمعه 31 مرداد 1399 - 17:34

سخنگوی نیروهای یمنی گفت آمریکا، عربستان سعودی و امارات در راس کشورهایی هستند که با گروههای تکفیری ارتباط دارند.

العالم یمن

سرتیپ یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره عملیات کمیته های مردمی و نیروهای ارتش یمن در استان البیضاء، افزود در این عملیات حداقل 250 مزدور دشمن اسیر، کشته و زخمی شدند که شماری از کشته شدگان از ملیتهای عربی و خارجی بوده اند.

سریع خاطر نشان کرد نیروهای یمنی در این عملیات حدود 1000 کیلومتر مربع از مناطق اشغال شده توسط القاعده و داعش را آزاد کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات که ضربه ای سنگین به گروههای تکفیری وارد شد، صدها نفر از نیروهای مسلح و رزمندگان قبایل شرکت داشتند و نیروهای ما بر 14 پایگاه سیطره یافتند که 6 پایگاه متعلق به گروه تروریستی وهابی داعش و بقیه متعلق به القاعده بود.

سریع تصریح کرد در این عملیات 5 سرکرده داعش کشته شدند البته جنگنده های آل سعود دهها حمله هوایی علیه نیروهای ما انجام دادند تا مانع پیشروی آنان به طرف مواضع گروههای تکفیری شوند اما با شکست مواجه شدند.

وی گفت کشورهای متجاوز مانند سعودی با پول، پوشش هوایی، امکانات پزشکی و تدارکات از گروههای تکفیری حمایت می کنند و ما دلایل قاطعی درباره حضور تروریستهای داعش و القاعده و مزدوران آل سعود در پایگاههای متجاوزین در البیضاء داریم.

پربیننده ترین خبرها