حکم محدود کننده قاضی فدرال علیه خشونت پلیس در سرکوب معترضان آمریکایی

حکم محدود کننده قاضی فدرال علیه خشونت پلیس در سرکوب معترضان آمریکایی
شنبه 15 شهريور 1399 - 17:53

یک قاضی فدرال آمریکا در حکمی موقت پلیس دیترویت را از کاربرد سلاح‌های تهاجمی و روش‌های خشن مانند فشار بر گردن، مواد شیمیایی و گلوله های لاستیکی علیه معترضان در تظاهرات ضد تبعیض نژادی در این شهر برحذر داشت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، لاری مایکلسون قاضی دادگاه ناحیه شرق پنسیلوانیا، پس از ادعای یک گروه کنشگر حقوق بشری به نام "دیترویت نفس خواهد کشید" در باره کاربرد ضرب و شتم، گاز اشک آور و افشانه فلفل، شلیک گلوله لاستیکی، توپ های صوتی، نارنجک های نوری، فشار بر گردن و بازداشت های گسترده و فله ای بدون علت ماموران پلیس در واکنش به تظاهرات مسالمت آمیز، جمعه شب این حکم محدودکننده را صادر کرد.

این گروه در شکوائیه ای به دادگاه ناحیه شرق میشیگان ایالات متحده، روش های خشونت آمیز پلیس را ناقض متمم های نخست و چهارم منشور حقوق بشر شامل آزادی بیان دانسته است.

درخواست این گروه برای محدودیت موقت اقدامات وحشیانه و خشونت آمیز پلیس، عمدتا بر درگیری های ۲۹ می تا ۲ ژوئن (۹ تا ۱۳ خرداد) و ۲۲ اوت (اول شهریور) متمرکز شده است.

به گزارش ایرنا، تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت و وحشی گری پلیس ایالات متحده از هنگام کشته شدن جرج فلوید سیاهپوست ۴۶ ساله بر اثر فشار شدید زانوی یک مامور پلیس شهر مینیاپولیس بر گردن او به مدت ۹ دقیقه در ماه مه (اردیبهشت)، سراسر این کشور را فرا گرفته است.

یک مامور پلیس دیترویت نیز در ماه ژوئیه به حمله بی پروا به سه روزنامه نگار و تیراندازی به آنها با گلوله لاستیکی در هنگام پوشش تظاهرات در مرکز دیترویت، متهم شده است.

پربیننده ترین خبرها