پارلمان‌ عربی، رئیس جمهور و جنبش النهضه تونس حمله تروریستی در سوسه را محکوم کرد

پارلمان‌ عربی، رئیس جمهور و جنبش النهضه تونس حمله تروریستی در سوسه را محکوم کرد
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 10:40

رئیس پارلمان عربی، عملیات تروریستی اخیر علیه نیروهای امنیتی تونس در شهر ساحلی «سوسه» واقع در شرق این کشور را محکوم کرد.

العالم - تونس

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد، این عملیات تروریستی، تلاش‌های دولت جدید تونس برای برقراری امنیت و ثبات و مقابله با طرح‌ها و برنامه‌های خبیثانه گروه‌های تروریستی که نیروهای امنیتی و ملت تونس را هدف قرار می‌دهند، ناکام نخواهد گذاشت.

رئیس پارلمان عربی بر حمایت تمام‌قد خود از تونس در مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت تاکید کرد.

وی تلاش نیروهای امنیتی تونس برای حفاظت از امنیت کشور و ثبات آن را ستود.

السلمی درگذشت نیروی امنیتی تونس در این عملیات تروریستی را به رئیس جمهور، رئیس پارلمان، نخست وزیر و ملت این کشور تسلیت گفت و برای زخمی شدگان آرزوی شفای عاجل کرد.

پیشتر ، ایمان بن حمیده، سخنگوی دادگاه بدوی سوسه خاطرنشان کرد، چهار تروریست سوار بر یک دستگاه خودروی سواری به گشت امنیتی در منطقه «اکودة» حمله کردند و توانستند به دو نیروی پلیس با استفاده از سلاح سرد، ضربات متعددی وارد کنند.

وی همچنین تصریح کرد، یکی از نیروهای پلیس به علت شدت جراحت در بیمارستان فوت کرد و پلیس دوم در وضعیت سلامتی خطرناکی قرار دارد.

سه تن از تروریست‌ها نیز در این عملیات به هلاکت رسیدند و تروریست چهارم پا به فرار گذاشت و تحت تعقیب قرار دارد.

از سوی دیگر، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد، انجام عملیات تروریستی، چیزی جز تلاش‌های ناکام برای برهم زدن ثبات در تونس نیست.

ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای پس از ورود به شهر ساحلی «سوسه» در شرق این کشور، تاکید کرد، تمامی شهروندان تونسی و تمامی میهن‌پرستان آزاده و در رأس آنها نیروهای امنیتی و نظامی با تمام قدرت با اینگونه عملیات مقابله خواهند کرد.

وی در ادامه افزود، هر شخصی که اقدام به این عملیات تروریستی کرده، خائن است و هیچگونه وابستگی به تونس نداشته‌ است.

رئیس جمهوری تونس اشخاصی که اقدام به این عملیات تروریستی کرده‌اند را «مجرم» توصیف کرد.

قیس سعید بر لزوم تعیین مسئولیت‌ها و شناسایی عاملان این عملیات تروریستی تاکید کرد.

وی همچنین بر تمایل خود به نظارت بر خانواده‌های شهیدان و زخمی شدگان عملیات تروریستی و تضمین حقوق مادی و معنوی نیروهای امنیتی و نظامی تاکید کرد.

از سوی دیگر، جنبش «النهضه» نیز با صدور بیانیه‌ای این عملیات تروریستی و عاملان آن در داخل تونس یا خارج از کشور را محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد، اینگونه عملیات ظالمانه و ناجوانمردانه تنها انسجام، همبستگی و متوسل شدن تونسی‌ها به صلح داخلی را افزایش خواهد داد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها