دردسرهای تازه ترامپ در آستانه انتخابات/ اتهامات و افشاگری های جدید علیه رییس جمهوری آمریکا

دردسرهای تازه ترامپ در آستانه انتخابات/ اتهامات و افشاگری های جدید علیه رییس جمهوری آمریکا
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 18:21

مایکل کوهن وکیل سابق دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در کتاب خاطرات خود، موکل پیشین را به رفتارهای نامتعارف متهم کرده، اتهاماتی که می‌تواند به دردسرهای ترامپ در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ بیافزاید.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای بی‌بی‌سی، کاخ سفید همه ادعاهای مطرح شده در این کتاب را دروغ و کوهن را یک شیاد محکوم شده معرفی کرده، اما وکیل سابق ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به نژادپرستی و رفتاری شبیه به تبهکاران متهم کرده است.

کوهن اعلام کرد که به دلیل وفاداری و متابعت محض از رئیس سابق خود، متحمل این محکومیت شده است و دوره آن را سپری می کند.

قرار است کتاب خاطرات کوهن از امروز (سه شنبه) روانه بازار شود. وی در کتاب خود، ضمن توصیف ترامپ به برخورداری از منش و روحیاتی همچون «سردسته گانگسترها»، تاکید کرده که رئیس جمهوری نظری منفی نسبت به سیاهان دارد.

کوهن این کتاب را در زندان نوشته و در چند ماه گذشته که به علت شیوع کرونا از زندان به حبس خانگی منتقل شده، آن را تکمیل کرده است.

کوهن به دلیل دروغگویی به کنگره و اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و همچنین چند جرم دیگر از جمله کلاهبرداری مالی و مالیاتی مجرم شناخته شده و در حال سپری کردن محکومیت خود است.

وی در کتاب خود با عنوان «ناسپاس؛ یک دفتر خاطرات»، می گوید ترامپ حتی درمورد نلسون ماندلا رهبر فقید جنبش مبارزه با آپارتاید و رئیس جمهوری اسبق آفریقای جنوی نیز دیدگاهی نژادپرستانه داشته و سخنانی نژادپرستانه به زبان آورده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: ترامپ، ماندلا را فاقد قدرت رهبری دانسته و گفته است: یک کشور در دنیا که رهبر آن یک سیاهپوست بوده و وضعش همچون توالت نیست، به من نشان بده. همه شان مستراح اند.

این ادعای کوهن شبیه به سخنانی است که در سال ۲۰۱۸ برای ترامپ دردسرساز شد. رئیس جمهوری آمریکا آن زمان در سخنان توهین آمیز، کشورهای آفریقایی را به توالت تشبیه کرده بود.

آن زمان ترامپ منکر سخنانش شد و به خبرنگاران گفت: من نژادپرست نیستم. درحقیقت، درمیان همه کسانی که شما (خبرنگاران) با آنها مصاحبه کرده اید، من از همه کمتر نژادپرستم.

کاخ سفید، ادعاهای مطرح شده کوهن را قویا رد کرده و وی را دروغگو نامیده است.

«کیلیگ مکانانی» سخنگوی کاخ سفید گفت: کوهن یک مجرم سرافکنده و وکیلی است که مجوز وکالتش لغو شده است. وی به کنگره دروغ گفت و اعتبارش را به طور کامل از دست داد، از اینرو تعجبی ندارد که اکنون درپی کاسبی از طریق فروش دروغ هایش باشد.

کوهن در کتاب خود گفته که ترامپ نیز باید به همان جرایمی که خودش به زندان افتاده است، مجرم شناخته شود. وی رئیس سابق خود را دروغگو، زورگو، نژادپرست، فرصت طلب و متقلبی هزار چهره خوانده که ذهنیتی چون رئیس دسته تبهکاران دارد.

کوهن در کتاب خاطراتش همچنین به این مساله اشاره دارد که ترامپ از باراک اوباما نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست تاریخ آمریکا «نفرت» دارد و با «تحقیر» به او می نگرد.

طبق ادعای کوهن، ترامپ حتی یک بار با استخدام بدل اوباما، وی را در دفتر کار مورد سرزنش قرار داده و به صورت نمادین اخراج کرده است.

ترامپ حتی قبل از آنکه وارد کاخ سفید شود، با طرح تئوری نادرست «غیرآمریکایی» بودن اوباما، خبرساز شده بود.

کوهن در کتاب خود به دیدگاه منفی ترامپ نسبت به لاتین تبارها نیز اشاره دارد و نوشته است: ترامپ یک بار به من گفت که مطمئن هستم هیچ گاه رای لاتین تبارها را به دست نخواهم آورد. مانند رای سیاهپوستان. آنها احمق تر از آنند که به ترامپ رای دهند، آنها مردم من نیستند.

وکیل سابق ترامپ در کتاب خود نگرش منفی رئیس جمهوری آمریکا درمورد مسیحیان انجیلی را مورد توجه قرار داده و آورده است: در سال ۲۰۱۶ و تنها کمی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، وی پس از دیدار با رهبران مسیحی انجیلی در برج ترامپ، این افراد را مورد تمسخر قرار داد.

این در حالی است که مسیحیان انجیلی آمریکا از طرفداران پروپاقرص ترامپ هستند و وی بارها خود را یک مسیحی معتقد خوانده است. مایک پنس معاون ترامپ نیز یک چهره برجسته و معتقد در میان مسیحیان انجیلی در آمریکاست.

در کتاب کوهن عنوان شده که ترامپ همواره ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تحسین می کند، زیرا معتقد است که وی توانسته «یک مملکت را به صورت کامل قبضه کند و آن را همچون یک شرکت زیردست خودش مانند تشکیلات ترامپ بگرداند.»

کوهن در کتاب خود نوشته علت اینکه ترامپ در جریان انتخابات ۲۰۱۶ با نگاهی مثبت از پوتین یاد می کرد، این بود که درصورت باخت در انتخابات آن سال، درهای سرمایه گذاری و جذب سرمایه از روسیه را باز نگه دارد.

با این حال، کوهن تاکید کرد که ستاد انتخابات ترامپ به قدری «به هم ریخته و غیرسازمان یافته بود که قادر نبود برای توطئه چینی با دولت روسیه وارد عمل شود.

به گزارش ایرنا، کوهس بیش از ۱۰ سال وکیل ترامپ بود، اما پس از آنکه در جریان تحقیقات انتخاباتی و پرونده ترامپ – روسیه بازداشت شد، لب به گفتن حقایقی باز کرد که به ضرر رئیس سابقش تمام شد.

با این همه، کوهن یک زمانی گفته بود که حاضر است به خاطر ترامپ گلوله بخورد و خودش را سپر بلای او کند.

کوهن در سال ۲۰۱۸ به جرم خلاف مالیاتی و سخنان کذب در مورد تخلفات مالی انتخاباتی مجرم شناخته شد؛ پروانه وکالتش لغو شد و اکنون در حال گذراندن محکومیت سه ساله است.

پربیننده ترین خبرها