وزارت دفاع آذربایجان ویدیوی حملات نظامی به ارمنستان را منتشر کرد

دوشنبه 7 مهر 1399 - 21:10

وزارت دفاع آذربایجان فیلمی از حملات خود و انهدام تانک‌های ارمنستان را منتشر کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان فیلمی از انهدام تانک های ارمنستان را در کانال یوتیوب خود منتشر کرد.

در توضیحات زیر این فیلم آمده است: "ارتش ما به عملیات ضد حمله برای آزادسازی سرزمین هایمان از اشغال ادامه می دهد."

تنش در خط مرزی در قره باغ کوهستانی روز پیش رو به وخامت گذاشت. مقامات جمهوری خودخوانده قره‌باغ در مورد بمباران توپخانه ای از سوی آذربایجان و تلفات جانی غیرنظامیان در این حملات خبر دادند.

ایروان و باکو یکدیگر را مسئول تشدید درگیری می دانند. وزارت دفاع ارمنستان گفت که قره باغ از سوی آذربایجان "مورد حملات هوایی و موشکی قرار گرفت" و باکو ادعا می کند که ارتش ارمنستان آتش گشوده است.

به دنبال شدت گرفتن درگیری های نظامی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر آمادگی تهران برای فراهم کردن زمینه گفت‌وگو میان ارمنستان و آذربایجان را اعلام کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز یکشنبه به درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان واکنش نشان داد و ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری، خواستار توقف فوری درگیری‌ها و آغاز گفت‌وگو بین دو کشور شد.

روسیه و فرانسه نیز طرفین را به خویشتنداری فرا خواندند. اما ترکیه اعلام کرد که از آذربایجان در این درگیری پشتیبانی می کند.

جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان از سال‌ها پیش بر سر منطقه قره‌‌باغ کوهستانی با هم اختلاف دارند. این منطقه با اکثریت ارمنی به‌طور رسمی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان است اما از زمان پایان جنگ در سال ۱۹۹۴ در کنترل ارمنستان قرار دارد.

دو طرف در همان سال پیمان آتش‌بس امضا کردند اما این پیمان نیز به اختلافات میان دو کشور پایان نداد.

پربیننده ترین خبرها