ادامه درگیری ها در قره باغ

ادامه درگیری ها در قره باغ
جمعه 11 مهر 1399 - 19:01

در ششمین روز درگیری میان باکو و ایروان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، یک مقام ارمنستانی امروز جمعه از حمله نیروهای آذربایجانی به شهر «اِستِپاناکِرت»، مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی (جمهوری آرتساخ) خبر داد و اعلام کرد در نتیجه این حمله بسیاری زخمی شده‌اند.

العالماروپا

با شدت گرفتن دور جدید تنش‌های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، ایروان از آمادگی خود برای همکاری جهت آتش‌بس خبر داده است.

وزارت خارجه ارمنستان امروز، جمعه اعلام کرد که برای تعامل با سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا (OSCE) جهت برقراری مجدد آتش‌بس در منطقه قره‌باغ آمادگی دارد.

صبح امروز بود که وزارتخانه‌های دفاع آذربایجان و ارمنستان با بیان اینکه درگیری‌های شدید بین دو کشور در منطقه قره‌باغ همچنان ادامه دارد، مدعی نابودی اهدافی از طرفین شدند.

وزارت دفاع آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مسلح آذربایجان کنترل برخی بلندی‌های استراتژیک را در منطقه آغ‌دره حوالی ماتاغیس به دست گرفته‌اند».

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان نیز خبر داد که پدافند هوایی این کشور صبح امروز یک فروند هواپیمای نظامی و یک پهپاد متعلق به ارتش آذربایجان را سرنگون کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از دیدبان سوریه از کشته شدن 28 مبارز سوری هوادار آنکارا در قره باغ از ابتدای درگیری ها خبر داد.

دست کم یکصد نفر در درگیری های پنج روز گذشته بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کشته شده اند و دو طرف همچنان به حمله به مواضع یکدیگر با توپخانه ادامه می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها