ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت

ارمنستان: آرامش به منطقه مرزی بازگشت
سه شنبه 15 مهر 1399 - 10:24

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از برقراری آرامش در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد و تأکید کرد که تمامی مسئولیت ادامه تنش‌ها برعهده جمهوری آذربایجان خواهد بود.

العالم - اروپا

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه‌شنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، از برقراری آرامش در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

وی در این پیام تصریح کرد: «بعد از چندین درخواست جامعه بین‌الملل برای آتش‌بس فوری در منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی)، شب نسبتاً آرامی در مرز داشتیم. در صورت تنش‌های بیشتر، کل مسئولیت برعهده رهبری نظامی-سیاسی (جمهوری) آذربایجان خواهد بود».

دور جدیدی از تنش‌های میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۲۷ سپتامبر (شش مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله خمپاره‌ای به قلمروهایشان متهم کردند.

در ۹ روز گذشته از زمان شروع درگیری‌های میان دو کشور مذکور، جامعه بین‌المللی از دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درخواست کرده بودند که هرچه سریعتر به درگیری‌ها پایان داده و وارد مذاکره شوند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها