ماه عسل وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی در آلمان

ماه عسل وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی در آلمان
سه شنبه 15 مهر 1399 - 19:27

وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از امضای توافقنامه عادی سازی روابط، در برلین و به میزبانی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان دیدار کردند.

العالم ـ اروپا

وزیران امور خارجه رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی در اقدامی تاریخی، وز سه شنبه از محل یادبود هولوکاست در برلین بازدید کردند.

«گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل و همکار اماراتی وی «عبدالله بن زاید» برای نخستین بار از زمان امضای توافق نامه عادی سازی روابط بین دو طرف در اواخر شهریور دیدار کردند. آنها این دیدار را از محل یادبود هولوکاست با حضور «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان آغاز کردند.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان با اشاره به این دیدار گزارش داد: پس از این دیدار بن ساجد وزیر امور خارجه امارات در صفحه یادبود بازدیدکنندگان نوشت: دیگر هرگز. این خبرگزاری مدعی شد این بازدید از اهمیت نمادین بالایی برخوردار بوده و نشانگر تغییر نگرش جهان عرب نسبت به اسرائیل است.

اشکنازی و بن زاید قرار است در ضیافت شام وزارت خارجه آلمان شرکت و درباره تحولات روند صلح خاورمیانه و منطقه بحث کنند.

اواسط ماه آگوست، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق امارات متحده عربی و اسرائیل برای عادی سازی روابط دیپلماتیک خبر داد و یک ماه بعد نیز طرح عادی سازی روابط بین اسرائیل و بحرین در ماه سپتامبر دنبال شد.

به گزارش ایرنا، اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور) مقامات تل آویو و ابوظبی توافق نامه ای برای عادی سازی روابط در واشنگتن امضا کردند. تا پیش از آن تنها دو کشور عربی مصر و اردن با اسرائیل روابط دیپلماتیک داشتند.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

اکنون کارشناسان منطقه از عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسراییل با عنوان آشکارسازی نام می برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

پربیننده ترین خبرها