در پیامی به مناسبت اربعین؛

برهم صالح: قیام اصلاح‌طلبانه برابر ظلم اجتناب‌ناپذیر است

برهم صالح: قیام اصلاح‌طلبانه برابر ظلم اجتناب‌ناپذیر است
پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 15:04

رئیس جمهوری عراق روز پنجشنبه در پیامی با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به ملت عراق، امت اسلامی و مرجعیت عالی دینی تاکید کرد که قیام اصلاح طلبانه در برابر ظلم و بیداد امری اجتناب ناپذیر است.

العالم - عراق

از میدل ایست نیوز در پیام «برهم صالح» آمده است که سالروز اربعین امام حسین علیه السلام یادآور قیام ایشان برای ایجاد عدالت اجتماعی و اصلاحات در برابر ظلم و بیداد بوده، امام حسین و اهل بیت و اصحاب‌شان که خود را وقف دفاع از ارزش‌هایی نظیر عدالت و کرامت انسانی کردند، درس فداکاری و جان‌فشانی به ما دادند همچنین از رهگذر تاریخ این نکته را به ما یادآور می شوند که انقلاب اصلاح‌طلبانه و تغییرمحور در برابر ظلم و بیداد هر چقدر هم که هزینه آن سنگین باشد، امری گریزناپذیر است.

بیانیه افزوده است در این یادبود فراموش‌نشدنی، ما باید از این ارزش‌های والا درس بگیریم و آن را به مثابه رویکردی در اجرای اصلاحات و تغییرات لازم به منظور ایجاد دولت توانمند، مقتدر و دارای حاکمیت که به شهروندانش خدمت می کند و بیانگر آرمان‌های آنان در داشتن آینده‌ای درخشان است، به کار گیریم. ما باید برای مبارزه با فساد بکوشیم، فسادی که مردم عراق را از بهره‌مندی از منابع و نعمت‌های کشورشان در سال‌های طولانی محروم نگه داشته است.

برهم صالح در ادامه ضمن عرض سلام به جمعیت میلیونی در حال حرکت به سمت کربلای معلا برای گرامیداشت مراسم اربعین امام حسین علیه السلام، بر ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای سلامتی زائران در برابر کرونا تاکید کرد و از خداوند متعال خواست که زائران و همه مردم عراق را از شر این ویروس حفظ کند.

وی همچنین بر اهمیت حفظ حرمت این مراسم تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق در پایان از نیروهای امنیتی و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و گروه‌های داوطلب برای خدمت به زائران قدردانی و تشکر کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها