خشم کاربران عراقی از فتنه‌گران؛ درخواست برای بازداشت آشوب طلبان ترند شد

خشم کاربران عراقی از فتنه‌گران؛ درخواست برای بازداشت آشوب طلبان ترند شد
جمعه 18 مهر 1399 - 22:16

هشتگی با عنوان "فتنه‌گران را بازداشت کنید" در پایگاه‌های شبکه‌های اجتماعی عراق، به عنوان فراخوانی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی برای بازداشت همه کسانی که محرک اقدامات خشونت آمیز و تضعیف امنیت و تخریب اموال و دارایی ها و بحرانی کردن فضاها و اختلاف افکنی میان مردم عراق هستند، راه اندازی شد.

العالم داغهای مجازی

سه شنبه گذشته و هنگام تجمع محبان اهل البیت در کربلا مقدس برای بزرگداشت مراسم اربعین امام حسین (ع)، گروهی که خود را تظاهرکننده می نامیدند اقدامی به ناآرامی هایی در نزدیکی حرم مطهر کرده و به نیروهای امنیتی حمله و امنیت زائران را مختل کرده و در صدد ملتهب کردن وضعیت و تخریب وسائل و منحرف کردن مراسم اربعین بودند.

اما نیروهای امنیتی عراق پس از آزمایش همه روش‌های مسالمت امیز برای آرام کردن وضعیت و عقب نشینی آنان از اقداماتی که زائران آن را نامناسب می دانند، قاطعیت خود را در حمایت از امنیت زائران و اهالی و این شهر مقدس و اموال عمومی و صلح اجتماعی نشان دادند.

در همین راستا نیز فعالان پایگاه‌های اجتماعی از مقامات امنیتی خواستند همه افرادی را که دست به اینگونه اقدامات در پایگاه‌های اجتماعی یا دیگر اماکن می زنند بازداشت کنند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق روز سه شنبه جزئیات حوادث کربلای مقدس را اعلام کرد و با صدور بیانیه ای اعلام کرد :"در مراسم اربعین امام حسین در شهر کربلای مقدس شماری از تظاهرکنندگان از استان‌های مختلف در میدان تربیت استان کربلا تجمع کردند و به سوی باب القبله به راه افتاده و در صدد ورود از راهی غیر از راه اصلی به داخل بودند که نیروهای امنیتی به انان هشدار دادند تا بازرسی بدنی شوند.»

این مرکز افزود: اما برخی از افراد نفوذی با استفاده از سنگ و پرتاب ان به سوی نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از زائران در صدد ایجاد اصطکاک بودند اما فورا با انان برخورد شد .

پربیننده ترین خبرها