چشم طمع غرب به نفت و جایگاه راهبردی لیبی

چشم طمع غرب به نفت و جایگاه راهبردی لیبی
چهارشنبه 31 فروردين 1390 - 13:32

نماينده جنبش جوانان انقلاب در شهر "طرابلس" پايتخت ليبي گفت، کشورهاي غربي به منابع نفتي و موقعيت راهبردي اين کشور در شمال آفريقا و حضور خود در جنوب درياي مديترانه چشم طمع دوخته اند.

"القره بوللی" روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم با اشاره به بی اعتمادی مخالفان رژیم لیبی به کشورهای غربی اظهار داشت: کشورهای غربی با استفاده از بحران کنونی لیبی تلاش می کنند که در این کشور دخالت سیاسی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی درعمل حتی به انقلابیون لیبی برای هدف قرار دادن نیروهای "معمر قذافی" دیکتاتور لیبی کمکی نکرده اند.

 

سوء استفاده غرب از اوضاع لیبی

 

القره بوللی با اشاره به بازی کشورهای غربی با اوضاع لیبی و سوء استفاده از آن گفت: این کشورها انقلابیون لیبی را تجهیز نکرده اند و فقط از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان بهره برداری می کنند، و به نیروهای قذافی اجازه پیشروی تا ورودی های شهرهای بزرگ را می دهند، و سپس در آخرین لحظات برای اینکه خود را منجی نشان دهند، وارد عمل می شوند.

 

نماینده جنبش جوانان انقلاب در شهر طرابلس "تقسیم لیبی" را از جمله اهداف دیگر کشورهای غربی توصیف کرد و گفت: غرب برای حمله زمینی به لیبی و تقسیم این کشور تلاش می کند.


 بی اعتمادی به غربی ها به دلیل مواضعشان درباره بحرین

 

وی با اشاره به موضگیری دوگانه غرب تاکید کرد: ما نمی توانیم به غربی ها اطمینان کنیم بویژه که موضعگیری آنها را درقبال مردم بحرین شاهد هستیم زیرا آنها از یک سو از حمله به غیرنظامیان و تخریب مساجد در بحرین حمایت کردند و به ارتش متجاوز (سعودی) اجازه دخالت و حمله به غیرنظامیان بحرینی را دادند و از سوی دیگر، از خواست خود برای حمایت از غیر نظامیان در لیبی سخن گفتند.

پربیننده ترین خبرها