ترامپ، بن زاید را مامور سازش دیگر رهبران منطقه با اسرائیل کرد

ترامپ، بن زاید را مامور سازش دیگر رهبران منطقه با اسرائیل کرد
دوشنبه 21 مهر 1399 - 10:12

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی از وی خواست تا رهبران کشورهای خاورمیانه را برای امضای توافق نامه‌های صلح با رژیم صهیونیستی قانع کند.

العالم - آمریکا

کاخ سفید یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور در تماس تلفنی با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی از او به خاطر احوالپرسی و دعا برای بهبود وی و بانوی اول آمریکا پس از تشخیص ابتلایشان به کرونا تشکر کرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در مورد بیماری همه‌گیر ویروس کرونا و راه‌های تقویت امنیت منطقه‌ای و تقویت رشد اقتصادی از طریق مشارکت‌های دولتی و خصوصی گفت‌وگو کردند.

همچنین ترامپ به مناسبت "امضای توافقنامه ابراهیم" برای عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی به بن زاید تبریک گفت و از او خواست "تا از این فرصت استفاده و رهبران سایر کشورهای خاورمیانه را ترغیب کند که برای پیشرفت صلح و امنیت در منطقه این راه را در پیش گیرند."

۱۵ سپتامبر، امارات و بحرین در اقدامی که محکومیت شدید طرف فلسطینی را به دنبال داشت، توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

تاکنون ۴ کشور عربی به طور رسمی روابط خود را با این رژیم عادی کرده‌اند که عبارتند از مصر (در سال ۱۹۷۹) ، اردن (در سال ۱۹۹۴) ، امارات و بحرین (در سال ۲۰۲۰).

ایسنا

پربیننده ترین خبرها