پمپئو اگر عقده ایران ستیزی خود را درمان نکند، کارش به جنون می کشد

پمپئو اگر عقده ایران ستیزی خود را درمان نکند، کارش به جنون می کشد
چهارشنبه 23 مهر 1399 - 22:30

دانیل لاریسون خبرنگار آمریکایی که چندین روز پیش مصاحبه ای با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا داشت با انتشار مقاله ای در پایگاه "امریکن کانسروتیو"  آن را یکی از پوچ ترین مصاحبه هایی دانست که وی داشته.لاریسون، پمپئو را رسوایی وزارت خارجه توصیف کرده است.

العالم كشكول

مساله ای که موجب شده تا لاریسون این مصاحبه را به این شکل گزنده توصیف کند سخن پمپئو درباره خطر ایران بود که فقط وی متوجه آن است و گفته بود: مهم ترین اقدام ترامپ رئیس جمهوری آمریکا؛ خروج از توافق هسته ای بود زیرا این توافق برای آمریکا بد بود و خطری واقعی به شمار می رفت. ما جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین خطر برای صلح می دانیم و صادقانه می گویم ما ایران را بزرگترین خطر می دانیم که مردم آمریکا را تهدید می کند.

با نگاهی گذرا به عبارات گزنده لاریسون درباره پمپئو و حماقت سیاسی وی و تلاشش برای فریب افکار عمومی آمریکا درباره خطر ایران و سخنان دروغ وی باید گفت ایران اگر چه با آمریکا دشمنی دارد اما تهدیدی برای شهروندان امریکایی داخل این کشور به شمار نمی رود. بنابراین باید کمی درباره سخنان لاریسون که ترامپ و پمپئو را مسئول کشته شدن شمار زیادی از امریکایی ها به علت سهل انگاری در برابر ویروس کرونا و سوء مدیریت در برخورد با این بیماری کشنده و در عوض بسیج همه امکانات امریکا برای محاصره خطری موهوم یعنی ایران که هزاران مایل از آمریکا دور است، درنگ کنیم.

شمار قربانیان امریکایی ناشی از ویروس کرونا از شمار کشته های امریکایی در همه جنگ های آمریکا علیه مردم دنیا مانند جنگ جهانی اول، جنگ کره ، ویتنام ، افغانستان و عراق فراتر رفته زیرا 155 هزار و 72 سرباز آمریکایی در این جنگها کشته شدند در حالی که قربانیان کرونا نزدیک به 220 هزار نفر است.

نکته ای که لاریسون بدان اشاره نکرده و معتقدیم جرات گفتن آن را نداشته این است که دشمنی هیستریک پمپئو و اربابش ترامپ با ایران برای دفاع از امریکایی های داخل نیست بلکه برای دفاع از رژیم صهیونیستی است و نادیده انگاشتن خطرات کرونا و کم اهمیت دانستن آن و قرار دادن ایران در مرکز توجه؛ برای راضی نگاه داشتن لابی صهیونیستی و کوشنر نماینده ویژه آنان در دولت ترامپ است.

فاجعه ی مردم امریکا به خاطر کمبود امکانات یا وسائل پزشکی و دستگاه تنفسی یا کمبود تعداد بیمارستانها نیست بلکه به خاطر نبود دولتی است که این امکانات را برای مقابله با این بیماری اختصاص دهد زیرا این دولت خطر ایران برای مردم امریکا را بزرگترین خطر می دانسته و می داند یا شاید می خواهد اینگونه القا کند اما آمار مبتلایانبه ویروس کرونا در امریکا به 8 میلیون مبتلا رسیده و موجب شده امریکایی ها به ترامپ و پومپئوی وراج اعتماد نکنند و همین مساله دقیقاً موجب شده تا لاریسون سخنان پمپئو را سخیف و ریاست وی بر وزارت امور خارجه را رسوایی بداند زیرا پمپئو اگر عقده ایران ستیزی خود را درمان نکند شاید کارش به جنون بکشد.

پربیننده ترین خبرها