عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ حرکت عجولانه امارات به مقصدی نامعلوم

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ حرکت عجولانه امارات به مقصدی نامعلوم
سه شنبه 29 مهر 1399 - 23:12

امارات اولین کشوری است که شهروندانش را از دریافت ویزا برای ورود به سرزمین های اشغالی معاف می کند. این چیزی است که بعد از سفر رسمی هیئت اماراتی به مرکز حکومت رژیم اشغالگر اتفاق افتاد.

العالم- کشکول

بسی واضح است که توافق نامه هایی که رژیم صهیونیستی در تلاش برای انعقاد آن با امارات و بحرین و دولت های عربی دیگر است، فقط و فقط به سود رژیم اشغالگر اسرائیلی است و از آن به دولت های عربی سازشکار و حکام آن هیچ ثمره ای نخواهد رسید و این نتیجه خیانت حاکمان نو کیسه کشورهای عربی به ملت های خودشان است.

نتانیاهو از افق های گسترده ای صحبت می کند که در واقع چیزی جز باقی ماندن در موضع اشغالگری خود در فلسطین نیست که با کسب مشروعیت منطقه ای و بین المللی از طریق ایجاد روابط با حاکمانی حاصل می شود که خود آنها نیز چند دهه پیش توسط ماشین اشغال انگلیس و وزارت استعمار آن به قدرت رسیده بودند.

بهره برداری یک جانبه

اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل به اقتصاد کشورها کمک خواهد کرد دروغ بزرگی است که رژیم اشغالگر برای انحراف انظار به کار برده تا اهداف توسعه طلبانه خود را پیش ببرد و تا می تواند تحت عنوان سرمایه گذاری ثروت کشورهای اطراف خود را جذب نموده و به صورت یک طرفه از آن بهره برداری کند.

سرمایه گذاری مورد نظر رژیم صهیونیستی و سازش کاران ذلیل با آن، فقط به سود رژیم سیری ناپذیری است که تنها با غارت ثروت های منطقه راضی می شود.

اهداف "اسرائیل" از عادی سازی روابط

- مشروعیت بخشی به رژیم نامشروع خود از طریق پذیرفته شدن توسط حکام و ملت های منطقه.

- پوشاندن جنایت هایی که از ابتدای اشغال سرزمین های اسلامی تا کنون مرتکب شده است.

- به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی خود با صادرات محصولات به کشورهای عربی و احیای این اقتصاد با دست درازی به ثروت های منطقه.

- ایجاد منطقه ای امن و آرام برای ادامه حیات خود در سرزمین های اشغالی، گویا ابلیس خواهان زندگی در بهشت باشد.

دروغ تبادل منافع

امارات چه کالایی برای تصرف بازارهای اسرائیلی دارد تا تبادلی مثبت برایش به ارمغان آورد؟ هیچ! بجز نفتی که قرار است رژیم اشغالگر را به رایگان از آن بی نیاز کند.

واردات کالاهای اسرائیلی به امارات و عربستان و دیگر اذناب منطقه نیز با وجود تحریم عربی علیه این رژیم از کسی پوشیده نمانده است. همانطور که عربستان در سال 2011 به ورود کالاهای اسرائیلی به بازار خود از طریق شرکت های عربی و خارجی اعتراف کرد.

صادرات مجدد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که با امارات همکاری هایی در زمینه سرمایه گذاری خواهد داشت تا زمینه ای مناسب برای فعالیت های اقتصادی و حمایت از کارآفرینان در سرزمین های اشغالی و امارات فراهم شود. این همکاری هیچ سودی برای امارات جز افتادن در باتلاق ذلت و شرم نخواهد داشت و تنها دستاورد آن صادرات مجدد کالاهای اسرائیلی به کشورهای دیگر خواهد بود.

در مورد ادعاهای وی در همکاری های فنی و صنعتی نیز بدون شک امارات متحده عربی از نظر کود حیوانی وارداتی از سرزمین های اشغالی غنی است. تنها چیزی که نتانیاهو در بیان آن صداقت داشت همکاری در زمینه گشوده شدن راه های هوایی و لغو روادید بین امارات و کشور جعلی "اسرائیل" بود و این همان چیزی است که نتانیاهو آرزوی آن را داشت تا از انزوای چند ده ساله خود خارج شده و به خلیج فارس دسترسی پیدا کند.

دروغ های رژیم صهیونیستی تنها از زبان حاکمان آن خارج نشده بلکه شریک استراتژیک آن یعنی آمریکا نیز از زبان استیون منوچین وزیر خزانه داری خود، توافق نامه عادی سازی روابط امارات واسرائیل را "پایه و اساس محکمی برای رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های متقابل" توصیف کرده است.

سرنوشت سازش کاران قبلی چه شد؟

امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی بعد از اردن و مصر است که عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده است. بحرین نیز در رتبه چهارم قرار دارد.

این حق شهروند عرب است که بپرسد مصر و اردن از عادی سازی چه چیزی به دست آوردند؟ اگر وعده های آمریکایی و صهونیستی حقیقت داشت مصر و اردن، از شرایط عقب مانده و وخیم اقتصادی خود خارج می شدند. در حالی که با بدهی هایی که به صندوق بین المللی پول دارند استاندارد زندگی در این دو کشور از سطح معیشتی فراتر نمی رود.

پربیننده ترین خبرها