درخواست های حقوقی برای آزادی زندانیان سیاسی در عربستان

درخواست های حقوقی برای آزادی زندانیان سیاسی در عربستان
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 21:57

سازمان حقوقی بین المللی " اسکای لاین " از جامعه بین الملل خواست عربستان را به شکل جدی برای آزادی زندانیان سیاسی تحت فشار قرار دهد.

العالم - عربستان سعودی

سازمان "اسکای لاین " که مقر آن در استهکلم سوئد است، اعلام کرد : عربستان از جمله کشورهایی است که با هدف سرکوب صداهای مخالف، به شدت اینترنت را کنترل می کند.

این سازمان در بیانیه ای بر لزوم تحرک جدی سازمان ملل و سازمان های بین المللی ذیربط برای توقف نقض آزادیهای عمومی در عربستان و و تحقیق درباره بازداشت ها به علت مطالبه حق آزادی بیان و عقیده تاکید کرد.

این سازمان فعال در زمینه حقوق بشر اعلام کرد عربستان از جمله اولین و سخت گیرترین کشورهای در زمینه رقابت شدید بر اینترنت و وسایل ارتباط جمعی است و این کار را یا از طریق فیلتر و یا مجازات زندان و جریمه با هدف سرکوب صداهای مخالف انجام می دهد.

بنا به اعلام این سازمان، عربستان ، بازداشت ها را به موجب قانون جنایت های الکترونیکی انجام می دهد و اقدامات عربستان به شکل آشکارا با پیمان بین المللی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی در تضاد است.

مقامات سعودی، تعدادی از فعالان برجسته در زمینه حقوق بشر از جمله "لجین الهذلول" ، "سمر بدوی" ، "نسیمه الساده"، "نوف عبدالعزیز" و" میاء الزهرانی " را 15 مه 2018 بازداشت کردند.

از سوی دیگر، خانواده لجین الهذلول خانواده فعال سعودی بازداشت شده روز دوشنبه گذشته اعلام کردند که فرزند آن ها دوباره اعتصاب غذا کرده است.

"علياء الهذلول" خواهر لجین در صفحه تویتر خود نوشته است : امروز ساعت 7 شب به وقت ریاض، خواهرم لجین اعتصاب غذای خود را به علت سلب حقش برای تماس با خانواده از سوی مسئولان زندان الحائر در ریاض آغاز کرده است.

الهذلول در آن زمان به همراه عده ای از فعالان حقوق بشری از جمله سمر بدوی ، نسیمه السده ، نوف عبدالعزیز و میاء الزهرانی بازداشت شد.

گزارش های سازمان های حقوقی در آن زمان ، علت بازداشت الهذلول و دیگر فعالان حقوق بشر را دفاع آنان از حقوق زنان دانستند.

عربستان به علت وضعیت آزادی بیان ونقض حقوق زنان با انتقادات بین المللی مواجه است.

پربیننده ترین خبرها