افزایش نرخ فقر در آمریکا

افزایش نرخ فقر در آمریکا
جمعه 30 آبان 1399 - 10:12

براساس مطالعه جدید دانشگاه شیکاگو، نرخ فقر در آمریکا دو درصد افزایش یافته و حدود هفت میلیون نفر در این کشور به زیر خطر فقر رسیده اند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، براساس مطالعه دانشگاه شیکاکو که درآمد ماهانه مردم آمریکا را مورد بررسی قرار می دهد، برنامه بسته های حمایتی دولت آمریکا از مردم در دوران کرونا به پایان رسیده است.
بسته های حمایت مالی دریافتی شهروندان بیکار آمریکایی که از ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هفته دریافت می کردند، قطع شده و بالارفتن نرخ فقر در آمریکا با پایان یافتن بسته های حمایتی در ارتباط بوده است.
بروس مایر استاد دانشگاه شیکاکو به ان بی سی گفت: نرخ فقر در ابتدای دوران کرونا کاهش یافت زیرا اوایل کمک های زیادی به افراد آسیب دیده در جامعه صورت می گرفت. اما هم اکنون پس اندازهای مردم رو به اتمام است، آنان حتی رو به قرض گرفتن از خانواده و دوستان آورده اند.
مایر افزود: این واقعیت که درآمد مردم هنوز کمتر از آنچه قبل از همه گیری بوده، یک مشکل بزرگ است.
به گفته مایر، با پایان یافتن بسته حمایت مالی (FPUC) نرخ فقر از ۹.۳ به ۱۰.۳ درصد افزایش یافت.
نرخ فقر در آمریکا در حالی افزایش یافته که قرار است تا ماه دیگر بسته های مانده کمک های اضطراری به مردم آسیب دیده در دوران کرونا به پایان برسد و انتظار می رود که این اقدام شوک دیگری به نرخ فقر وارد کند.
به گزارش رسانه ها، هنوز دو بسته حمایتی کرونایی دیگر دولت آمریکا باقی مانده که در تاریخ ۲۶ دسامبر (ششم دی ماه) به اتمام خواهد رسید.
یکی از بسته های کمک های حمایتی کرونا، قانون امداد و امنیت اقتصادی است که براساس این بسته شماری از بیکاران در مدت زمان شیوع ویروس کرونا بیمه بیکاری دریافت می کردند، در صورت پایان یافتن این بسته و عدم تمدید آن در حدود ۷.۳ میلیون شهروند بیکار آمریکایی از دریافت بیمه بیکاری محروم می شوند.
بسته دیگر حمایتی کرونا تحت عنوان جبران خسارت بیکاری اضطراری (PEUC) است که با اتمام آن نیز ۴.۶ میلیون شهروند آمریکایی که تا امروز بیمه بیکاری دریافت می کردند، دیگر قادر به دریافت آن نخواهند بود.
از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال میلادی استقراض کند.
پیشتر دفتر کنترل بودجه کنگره پیش بینی کرده بود کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان امسال به رقم ۳.۸ تریلیون دلار برسد.

پربیننده ترین خبرها