رئیس جمهور لبنان کابینه پیشنهادی «الحریری» را رد کرد

رئیس جمهور لبنان کابینه پیشنهادی «الحریری» را رد کرد
جمعه 21 آذر 1399 - 13:37

یک روزنامه لبنانی مدعی شد که رئیس جمهور این کشور وزرایی را که مأمور تشکیل کابینه پیشنهاد داده، نپذیرفته و آن را رد کرده است.

العالم - لبنان

روزنامه لبنانی «الجمهوریه»، امروز (جمعه) ادعا کرد که کابینه پیشنهادی «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه لبنان رد شده است.

الجمهوریه در این خصوص مدعی شد که خبر دار شده، کابینه پیشنهادی الحریری که شامل افرادی از گروه‌ها و مذاهب مختلف این کشور بوده، مورد پذیرش «میشل عون» رئیس جمهور این کشور واقع نشده است.

چهارشنبه‌شب منابع لبنانی خبر دادند مأمور تشکیل کابینه این کشور نام‌ وزرای پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهور تقدیم کرده است.

الجمهوریه در ادامه درباره علت رد وزرای پیشنهادی سعد الحریری نوشت که او با رهبران هیچ یک از احزاب دوگانه شیعی (حزب‌الله و امل) و همچنین حزب «سوسیالیست ترقی‌خواه» هماهنگی قبلی انجام نداده است.

در ادامه این گزارش همچنین در ارتباط با وزرای مسیحی پیشنهادی آمده است که انتخاب آنها بدون رایزنی با «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی)، حزب «الطاشناق و «المرده» صورت گرفته است.

الجمهوریه در پایان نوشت که عون در بسیاری از دیدارهای خود با الحریری بر این مسئله تأکید کرده بود که انتخاب وزرا باید با هماهنگی احزاب مختلف صورت بگیرد.

پیشتر، روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز گزارش داده بود که عون از الحریری خواسته است که برای انتخاب وزرای پیشنهادی با احزاب مختلف در این کشور رایزنی داشته باشد؛ اما الحریری این اقدام را رده بود.

الاخبار خبر در ادامه خبر داده بود که «دورتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان به الحریری گفته است که آمریکا به هیچ عنوان حضور حزب‌الله در دولت را چه به‌صورت مستقیم چه از طریق متخصصان نمی‌پذیرد.

«سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل در بیست و دوم اکتبر گذشته (یکم آبان ماه) به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد؛ با این حال، او تا به امروز موفق نشده است کابینه خود را نهایی و نام خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور تثبیت کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها