آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد

آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد
دوشنبه 3 آذر 1399 - 17:12

ولادیمیر آلکنو با امضای قرارداد، به صورت رسمی سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد.

العالم - ایران / ورزشی

تیم ملی والیبال ایران که سهمیه المپیک توکیو را با هدایت ایگور کولاکوویچ کسب کرد، در ماههای اخیر انتظار معرفی سرمربی جدید خود را می کشید.

با نظر رییس فدراسیون در پایان فروردین ماه قرارداد ایگور کولاکوویچ بعد از سه سال همکاری فسخ شد تا فدراسیون به سراغ گزینه بهتری برای قرار گرفتن تیم ملی ایران روی سکوی المپیک برود.

بعد از قطعی شدن انتخاب سرمربی خارجی با نظر کمیته فنی، در هفته های اخیر ولادیمیر آلکنو که هم اکنون هدایت تیم زنیت کازان روسیه را برعهده دارد، به عنوان گزینه نهایی فدراسیون ایران انتخاب شد.

با این حال روند مذاکرات بین داورزنی و آلکنو تا امروز ادامه داشت که نهایتا عصر امروز فدراسیون والیبال خبر از امضای قرارداد رسمی با این مربی روسی داد.

آلکنو که یکی از مربیان پرافتخار والیبال جهان به شمار می رود، سابقه قهرمانی در المپیک لندن را به عنوان سرمربی تیم ملی روسیه دارد و بارها با تیم زنیت کازان هم به قهرمانی در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا دست یافته است. او همچنین در یک دوره کوتاه در زنیت کازان با سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال همکاری داشت.

زمان حضور آلکنو در ایران، از فروردین‌ماه سال آینده است و بر اساس این قرارداد، هدایت تیم ملی والیبال ایران تا پایان بازی‌های المپیک توکیو بر عهده این مربی باتجربه روس خواهد بود. در واقع آلکنو در لیگ ملت های 2021 و المپیک توکیو که تابستان سال آینده برگزار می شود، هدایت بلندقامتان ایرانی را برعهده دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها