پیام های تسلیت کویت و افغانستان در پی ترور شهید فخری زاده

پیام های تسلیت کویت و افغانستان در پی ترور شهید فخری زاده
دوشنبه 10 آذر 1399 - 16:50

وزیر خارجه کویت و وزیر خارجه افغانستان در تماس تلفنی امروز با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ترور شهید فخری زاده را محکوم و به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند. ریاست منطقه کردستان عراق نیز در بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

العالم - ایران/ سیاسی

احمد ناصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی اخیر و به شهادت رساندن محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

وزیر خارجه کویت در این تماس تلفنی مراتب تسلیت دولت کویت را به دولت و ملت ایران اعلام کرد.

همچنین محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت شهید محسن فخری زاده، با ابراز همدردی و تسلیت به دولت و مردم ایران، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

حنیف اتمر تروریسم را در هر شکل آن مردود خواند.

موضوعات دوجانبه از جمله مسائل مربوط به سند همکاری‌های جامع دو کشور، افتتاح راه آهن خواف - هرات و همکاری‌های دو کشور در حوزه آب از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه افغانستان و ایران در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

وزارت خارجه افغانستان هم روز گذشته در پیامی ترور شهید فخری‌زاده را محکوم و با خانواده، مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

هیأتی از دفتر سیاسی طالبان نیز با حضور در محل سفارت ایران در قطر شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفتند.

در ادامه ارسال پیام های تسلیت و محکوم کردن این اقدام تروریستی، ریاست منطقه کردستان عراق نیز، امروز (دوشنبه - ۳۰ نوامبر)، ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

در بیانیه ریاست منطقه کردستان عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری عراقی «ناس» منتشر شد، آمده است: «ما ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی را محکوم می‌کنیم و به ملت و دولت ایران و خانواده فخری‌زاده تسلیت می‌گوییم.»

دیروز «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، ترور شهید فخری زاده را به وی تسلیت گفت.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت که فؤاد حسین در این پیام تسلیت به محمد جواد ظریف، ترور فخری‌زاده را محکوم کرده و گفته است: «این گونه اقدامات به ثبات در منطقه کمک نمی‌کند».

طی دو روز گذشته نیز وزرای خارجه قطر، سوریه، عمان، عراق و جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

روز جمعه بود که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها، آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل، این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

فارس

پربیننده ترین خبرها