گزارش میدانی العالم از البوکمال 3 سال پس از غلبه بر داعش ؛ زندگی در رگ های شهر جریان دارد

گزارش میدانی العالم از البوکمال 3 سال پس از غلبه بر داعش ؛ زندگی در رگ های شهر جریان دارد
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 19:10

شهر البوکمال سوریه پس از سه سال اشغال از سوی گروه‌های داعش وهابی بالاخره به زندگی طبیعی خود باز گشت خیابان های شهر پر از تردد و بازارها پر از کالا و مشتری است.

العالم_سوریه

البوکمال شهری در استان دیرالزور شرقی، سه سال در محاصره و جنگ بود حالا با گامهای ثابت به زندگی طبیعی خود باز می گردد، بازارها و خیابان‌های این شهر پر از تردد شهروندانی است که تلاش می کنند به زندگی خود باز‌گردند شهری پر از زندگی علیرغم وجود نیروهای قسد و نیروهای آمریکای در چند متری آنها در ساحل شرقی رود فرات.

شهروندی به گزارشگر شبکه العالم میگوید: به همه کشاورزان اجازه دادند تا در سواحل رود فرات دوباره کشاورزی کنند و به کار خود بازگردند.

شهروند دیگری می‌گوید: اوضاع بسیار خوب است و از لحاظ مواد غذایی و کالاهای اساسی همه‌ چیز موجود است؛ اوضاع در البوکمال بسیار خوب است و ما بهترین زندگی را داریم و از مهاجرت و زندگی در کشورهای بیگانه بسیار بسیار بهتر است.

زندگی توأم با آرامش در ساحل غربی رودخانه فرات، بازارها پر از کالا و پر از مشتریانی که خواهان و خریدار این کالاها هستند، شهروندان سوری می‌گویند بازارها پربرکت است خدا را شکر ما مشکلی نداریم قیمت ها بسیار مناسب و اوضاع بسیار خوب است ما راحت هستیم و خدا را شکر هیچ مشکلی نداریم خدا را شکر امنیت موجود هست و این همه به لطف حکومت ماست.

شهر البوکمال که از مرکز دیر الزور ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد گرد و خاک جنگ را از شانه های خود تکانده و واقعیت شهر را به ما نشان می دهد واقعیت شهر تاکید می کند که پس از سالیانی جنگ و آتش و خون ریزی هم اکنون این شهر به زندگی باز می گردد نشانه های آرامش در این شهر به خوبی نمایان است و این دلیل بازگشت زندگی و بازگشت قویتر شهروندان سوری و اراده آنها در مقابله با نیروهای تروریسم داعش می باشد.

پربیننده ترین خبرها