عراقی ها اینگونه نام و یاد شهدا را گرامی داشتند

عراقی ها اینگونه نام و یاد شهدا را گرامی داشتند
جمعه 28 آذر 1399 - 11:42

عراق میادین نبرد بسیاری را به خود دیده و شهدای بسیاری را در راه حفظ وحدت ملت و تمامیت ارضی و دفاع از شرف و مقدسات خود تقدیم کرده است.

العالم - داغ های مجازی

کاربران توییتر در عراق با راه اندازی هشتگ #ليلة_الشهداء (شب شهدا) یاد و نام قهرمانان خود را در میادین نبرد گرامی داشتند. رزمندگان نیز به بهانه این هشتگ به مرور خاطرات خود در میدان نبرد پرداخته و خانواده های شهدا هم عکس فرزندان شهید خود را که اغلب در مبارزه با گروه تروریستی داعش با فتوای آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه به شهادت رسیده اند، منتشر کردند.

سایر کاربران نیز با انتشار عکس هایی از شهدای پیروزی سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانشان – که در حمله تروریستی آمریکا در بغداد به شهادت رسیدند – در این هشتگ شرکت کردند و به تجلیل از جانفشانی های این دو شهید و کارنامه پر افتخار آنها در دفاع از ارزشهای امت اسلامی پرداختند.

آنها تأکید کردند که اگر جانفشانی این شهدا نبود هرگز صدای حق و عدالت و بلند نمی شد و پرچم وطن دوستی به اهتزاز در نمی آمد. و گفتند که پیام شهید، دفاع از شرف و ناموس است.

بسیاری از آیات قرآن و احادیث شریف پیامبر به تجلیل از مقام شهید و شرح عظمت پاداشی که به وی تعلق می گیرد اختصاص یافته اند. و از همین زاویه ملت عراق شرح داستان شهدا برای نسل های بعد و کاشتن بذر شهادت طلبی در روح و جان کودکان را وظیفه خود می دانند. این کار به نسل بعد کمک می کند که در زندگی مثل شهدایی که کمترین اهمیتی به زرق و برق ندادند، شجاع باشند.

شهدا رضایت خدا را برگزیدند و به ندای شهادت و مرجعیت عالی قدر لبیک گفته و نام خود را در صفحات شرف و عزت جاودانه کردند.

پربیننده ترین خبرها