تاکید صالح و الفیاض بر حفاظت از مراکز دیپلماتیک در عراق

تاکید صالح و الفیاض بر حفاظت از مراکز دیپلماتیک در عراق
چهارشنبه 3 دی 1399 - 17:58

رئیس جمهوری و رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق امروز بر لزوم تقویت امنیت و ثبات عراق و حفاظت از نهادهای دولتی و مراکز دیپلماتیک تاکید کردند.

العالم - عراق

در بیانیه عصر امروز (چهارشنبه) نهاد ریاست جمهوری عراق آمده است: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز رئیس سازمان «الحشد الشعبی» این کشور را در کاخ السلام در شهر بغداد به حضور پذیرفت و در این دیدار درباره تحولات امنیتی عراق و لزوم تقویت امنیت و ثبات و کنترل سلاح بی ضابطه و پاسداری از صلح اجتماعی و امنیت عمومی بحث و گفت وگو شد.

این بیانیه افزود: در این دیدار تاکید شد که تقویت حاکمیت نظام و دستگاههای امنیتی برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی نیازی مبرم است.

این بیانیه تصریح کرد که در این دیدار همچنین بر حفظ امنیت و اموال شهروندان و تاسیسات و ساختمان های دولتی و مراکز دیپلماتیک در برابر حملاتی که ضربه به حاکمیت کشور و ثبات آن به شمار می رود، تاکید شد.

براساس این بیانیه، دوطرف همچنین بر اهمیت تداوم تلاش امنیتی برای مبارزه با تروریسم و پیگرد هسته های داعش که در تلاش برای برهم زدن ثبات برخی مناطق هستند، تاکید کردند.

پیش از این نیز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد که دوطرف بر اهمیت حفاظت از مراکز دیپلماتیک در این کشور تاکید کردند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست تلاش می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها