شهروندان یمنی خواهان تحریم کالاهای اماراتی شدند

شهروندان یمنی خواهان تحریم کالاهای اماراتی شدند
سه شنبه 9 دی 1399 - 19:53

امروز سه شنبه دو هشتگ به طور گسترده در بین کاربران شبکه های اجتماعی یمنی استفاده شد.

العالم _ یمن

اولین هشتگ تحریم کالاهای اماراتی و دومین هشتگ تحریم کالاهای شرکت یمنی هائل سعید بود این دو هشتگ که از لحاظ مضمون و شکل ظاهری کاملا مختلف بود، اولی شهروندان را به تحریم کالاهای اماراتی که روابط را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده بود و با حاکمان عربستانی در جنگ علیه یمن شریک بوده است دعوت می‌کند و دومی شهروندان را به تحریم کالاهای شرکت‌هائل سعید انعم که یمنی و محلی می باشد دعوت می کند.

قبل از اینها ترند تحریم کالاهای امارات در شبکه‌های اجتماعی به طور روزانه و گسترده منتشر شده بود و هنوز ترند بالا می باشد این بار این هشتگ با شکل جدیدی باز هم به اوج استفاده خود رسیده است و بسیاری از فرزندان یمنی که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و شهروندان از فلسطین اشغالی مصر عربستان قطر و الجزایر مجدداً از هشتگ به طور گسترده‌ای استفاده کردند و یک حمله ی اینترنتی برای محکوم ساختن امارات که با دشمن خونین فلسطین مصر سوریه لبنان روابط خود را آغاز کرده و عادی سازی را انجام داده است پرداختند و از این هشتگ استفاده کردند.

انتقاد از عادی سازی و محکوم ساختن آن نه تنها شامل عادی‌سازی روابط کشورهای امارات بحرین و سودان شده بود بلکه انتقادها به سوی عربستان و نظام حاکمان که مسبب عادی سازی این کشورها شده بودند کشیده شد اولین اقدام این بود که سران عربستان کلمه رژیم صهیونیستی دشمن را از کتاب‌های درسی حذف کرده و کلمه اسرائیل را جایگزین آن کردند و نیز این نظام و حاکمانش با تحریف دین و به کارگیری آن در جهت منافع عادی سازی استفاده کردند.

علمای یمن نیز مجددا بر حرام بودن روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرده و خواهان ایستادگی در برابر عادی سازی روابط با این رژیم شدند. آنان اعلام کردند که این عادی سازی را به هیچ عنوان قبول نخواهند کرد و باید ارزش های قانونی در امت اسلام بر پا باشد ارزش هایی که مخالف عادی سازی می باشد. علمای یمن به اینکه بعضی از حکومت ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت با همدیگر به رقابت پرداخته بودند اشاره می کنند وتاکید می‌کنند که اسرائیل دشمن اصلی تمام امت اسلام است.

بازگشت به پله اول

بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی که با عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی موافق می باشند و با اینکه امارات کشور یمن را اشغال کنند مشکلی ندارد از هشتگ تحریم کالاهای هائل سعید استفاده کردند و بعضی از مزدوران را از کشور امارات نیز به کار گرفتند تااین هشتگ را استفاده و بالا ببرند همانگونه که می بینیم یکی از کسانی که این هشتگ را استفاده کرده است یک شهروند اماراتی به نام "القاسمی" میباشد وی از شهروندان یمنی می‌خواهد که کالاهای محلی یمن را تحریم و به جای آن از کالاهای رژیم اسرائیلی استفاده کند.

موسسه حائل چشم حسود کور

موسسه هائل یکی از شرکت های تجاری معتبر که در سطح بین المللی فعالیت دارد و از لحاظ اقتصادی جایگاه ویژه‌ای رقم زده است و شعبه های مختلفی را در اقصا نقاط خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا برپا کرده است الهائل در جنوب آسیا نیز فعالیت می‌کند و بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۰۷ میلادی صورت گرفته بود این مجموعه ۳۵ درصد از اقتصاد یمن را تامین می‌کند که خانواده هائل سعید انعم آن را مدیریت می کند این خانواده از ثروتمندترین خانواده‌های یمن و رئیس این موسسه از ثروتمندان کل خاورمیانه به شمار می‌آید.

باید بدانیم که این مجموعه به تدریج رشد کرده تا به ۹۲ شرکت در نقاط مختلف از جمله عربستان سعودی انگلیس مالزی امارات بحرین اردن عراق مصر یمن جیبوتی سومال الجزایر راه اندازی کرده است.

دعوت به تحریم کالاهای اماراتی و فرانسوی

صفحه کاربر به نام "النعمانی" فعالان شبکه‌های اجتماعی را دعوت به استفاده از هشتگ #تحریم کالاهای اماراتی کرده است النعمانی خواهان تحریم کالاهای اماراتی و کالاهای فرانسوی شده است.

پرتگاه ورشکستگی سیاسی

کاربری بنام "صالح الدويل" ۲ پست خود در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده که در آنها خواهان تحریم کالاهای هائل سعید شده و تحریم این کالاها را یک وظیفه ملی دانسته تا به ادعای وی از تقسیم یمن و پیروزی اهل جنوب جلوگیری کند وی می افزاید که فقط هوا باقی مانده است که که این مجموعه آن را به نفع خود احتکار نکرده است و رقیبی برای خود در بازار نمی بیند.

امارات و محور شر

حساب کاربری دیگری بنام "حكيم جمعي" لیستی از کالاهای اماراتی که باید آنها را تحریم کرد منتشر کرده و هشتگ محورشر را در پست خود استفاده می کند و این دلیل بر این است که امارات از محور صهیونیسم عربستانی آمریکایی فرمان می گیرد.


هنگامی که شیطان دخالت می‌کند

کاربر اجتماعی که نام خود را "القاسمی" عنوان کرده است دو پست منتشر می کند که در طی آن ها شاهد هشتگ تحریم کالاهای هائل سعید هستیم و تلاش دارد که محصولات ساخت یمن را مورد هجوم قرار دهد و کالاهای صهیونیسم ای را جایگزین آنها کند.

القاسمی با این پست و با این هشتگ می خواهد که تعدادی پستهای تفرقه آمیز را در یمن منتشر کنند در یکی از پست های خود می نویسد: "به نظر من این هشتگ یک هشتگ بسیار مهم است برای تمامی شهروندان جنوبی و باعث برخورد با عملیات فساد اقتصادی که ریشه‌های آن به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد می‌شود لذا وظیفه همه ماست که این هشتگ را استفاده کنیم و گروه فرزندان هائل را برای مردم رسوا کرده تا راه حلی برای این مشکل بزرگ اقتصادی بیابیم آنها را مجبور کنیم تا از قیمت اصلی ارز تبعیت کنند همانگونه که در شمال اتفاق می‌افتد" و همانگونه که مشخص است وی درپست تفرقه برانگیز و منافقش خواهان تحریم کالاهای یمنی و استفاده از کالاهای صهیونیسم شده است.

پایان

مطلب داغ های مجازی را با پستی از حساب کاربری به نام "سارا محمد" به پایان می رسانیم وی تاکید می‌کند ما این هشتگ ها و ترند ها را فراموش نخواهیم کرد تعدادی از این هشتگها را در پستش استفاده می‌کند این هشتگ ها عبارتند از " #غزه بمباران می شود #عادی سازی روابط خیانت است و غیره.. که اینها پیام‌هایی است ناشی از سرشت پاک یک شهروند وفادار و بابصیرت روشنش است.

پربیننده ترین خبرها