اتحادیه جهانی دانشمندان مسلمان تحریم گسترده رژیم صهیونیستی را خواستار شد

اتحادیه جهانی دانشمندان مسلمان تحریم گسترده رژیم صهیونیستی را خواستار شد
يکشنبه 14 دی 1399 - 23:08

اتحادیه جهانی دانشمندان مسلمان با انتشار بیانیه‌ای تحریم گسترده و همه جانبه رژیم صهیونیستی تا زمان خروج از تمام مناطق اشغالی را خواستارشد.

العالم - آسیا

اتحادیه جهانی دانشمندان مسلمان روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار تحریم گسترده رژیم صهیونیستی تا زمان خروج از تمام مناطق اشغالی شد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» در این بیانیه آمده است: «ما خواستار تحریم اسرائیل هستیم که در حال حاضر "مسجد الاقصی" را اشغال کرده ، به خواهران و برادران ما در بلندی‌های جولان در سوریه و فلسطین حمله و زمین‌ها و خانه‌های آنها را تخریب می‌کند.»

در بخشی از این بیانیه آمده است که مقاومت برابر اشغالگران از طریق روش‌های قانونی و اخراج اشغالگران از نظر اسلام یک تعهد اخلاقی است و توسط قوانین بین المللی و همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

در این بیانیه آمده است: «کسانی که کالاهای اشغالگران صهیونیست را خریداری یا به بازار عرضه می‌کنند، گناهکار شناخته می‌شوند و در این جنایت دست دارند.بنابراین، ما از همه مسلمانان خواستار تحریم اقتصادی گسترده اسرائیل هستیم تا زمانی که این رژیم از تمام اراض اشغالی خارج شود.»

این در حالی است که امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش اخیرا در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی روابط خود را در سال 2020 با رژیم اشغالگر قدس عادی کردند.

چندی قبل نیز دادگاه حقوق بشر اروپا طی حکمی از دوازده فعال جنبش تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کرد. دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد که حکم صادر شده عالی‌ترین دادگاه تجدیدنظر فرانسه در پرونده فعالان کارزار تحریم کالاهای اسرائیلی، هیچ ادله قانونی نداشته و ناقض آزادی بیان این فعالان بود.

دادگاه مذکور در سال ۲۰۱۵ با زدن انگ «یهودی ستیزی» و «نژادپرستی» به دوازده نفر از فعالان و کنشگران حامی فلسطین، علیه آنها حکم صادر کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها