سربازگیری اجباری از جوانان سوری توسط عناصر کُرد وابسته به آمریکا

سربازگیری اجباری از جوانان سوری توسط عناصر کُرد وابسته به آمریکا
چهارشنبه 17 دی 1399 - 10:47

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به آمریکا هستند ده‌ها جوان سوری را در استان الحسکه به اجبار به اردوگاههای آموزش نظامی منتقل کردند.

العالم - سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به آمریکا هستند، همچنان در حال جنایت علیه ساکنان شمال و شمال شرق سوریه هستند.

روزنامه العربی الجدید گزارش داد که شبه‌نظامیان کُرد به منطقه «مرکده» واقع در جنوب استان الحسکه (شمال شرق سوریه) حمله کردند و چندین جوان را از این منطقه بازداشت کردند.

این شبه‌نظامیان پس از بازداشت این جوانان، آنها را به مراکز جذب اجباری و آموزش نیرو در الحسکه منتقل کردند.

این روزنامه خبر داد که این عناصر همچنین به مقر وابسته به خود به شهر الشدادی در الحسکه رفتند و چندین کارمند خود را نیز بازداشت کردند تا به جبهه‌های جنگ اعزام کنند.

بنا بر این گزارش، این سیاست عناصر وابسته به آمریکا به خاطر جبران شکستها و تلفات نیروی انسانی است که عناصر کُرد در مناطق مختلفی از سوریه متحمل شدند. ساکنان سوریه بارها با برگزاری تظاهرات به اعتراضات واکنش نشان دادند.

در همین ارتباط، منابع نزدیک به نیروهای دموکراتیک خبر دادند که عناصر وابسته به این گروه ۲۰ غیر نظامی را نیز در شهر رقه بازداشت و به منطقه نامعلومی منتقل کردند.

این منابع گفتند که نیروهای دموکراتیک مدعی هستند که این افراد در جریان حمله دو شب پیش به گشتی آنان دست داشته‌اند.

این حمله در منطقه «الکرامه» در غرب رقه رخ داد. در جریان حمله مذکور شش نفر از جمله یک خبرنگار زخمی شد.

در جریان حمله به یک ایست ‌و بازرسی وابسته به عناصر کُرد در روستای «ماروده» در شرق رقه نیز دو نفر از عناصر این گروه کشته و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها