گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه مصر و رژیم صهیونیستی درباره فلسطین

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه مصر و رژیم صهیونیستی درباره فلسطین
پنج‌شنبه 18 دی 1399 - 11:37

یک شبکه صهیونیستی گزارش داد که وزیر خارجه مصر با وزیر خارجه این رژیم در ارتباط با موضوع مذاکره میان تشکیلات خودگردان و تل‌آویو گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از منابعی که آنها را نزدیک (به طرف مصری یا صهیونیستی) خواند، گزارش داد که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

طبق این گزارش، این گفت‌و‌گوی تلفنی به‌منظور زمینه‌سازی برای نشست چهارجانبه میان مصر، اردن، فرانسه و آلمان بوده است؛ نشستی که قرار است طی روزهای آتی برگزار شود.

آی۲۴ در ادامه نوشت که کشورهای یادشده با هماهنگی آمریکا، کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه (سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه)‌ و طرف‌های ذیربط در آینده برای «پیشبرد تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور صلح» تلاش خواهند کرد.

این شبکه صهیونیستی در ادامه به نقل از منابع یادشده نوشت که هماهنگی در سطح وزرای خارجه مصر، «اسرائیل» و طرف فلسطینی در راستای زمینه‌سازی برای نشست مذکور در جریان است.

سامح شکری وزیر خارجه مصر، پیشتر نیز با «ریاض المالکی» همتای فلسطینی خود تماسی تلفنی برقرار کرده بود و در ارتباط با «حل عادلانه و دائم مسئله فلسطین» با او گفت‌و‌گو کرده بود.

در همین ارتباط، اخیرا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز سفری به مصر و اردن داشت و طبق گزارش‌ها با مقامات این کشورها درباره مذاکره با تل‌آویو گفت‌و‌گو کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها