نامه مقام یمنی به همتایان خود درباره پیامدهای تصمیم آمریکا علیه انصارالله

نامه مقام یمنی به همتایان خود درباره پیامدهای تصمیم آمریکا علیه انصارالله
دوشنبه 29 دی 1399 - 10:34

رئیس مجلس شورای یمن در نامه‌ای به همتایان خود نوشت، تروریستی خواندن انصارالله توسط آمریکا نتایج منفی بر مسیر حل و فصل سیاسی بحران یمن و نیز امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت و باید برای لغو این تصمیم تلاش شود.

العالم _ یمن

در پی تروریستی خواندن جنبش انصارالله توسط آمریکا «محمد حسین العیدروس» رئیس مجلس شورای یمن نامه‌هایی به همتایان خود، رؤسای پارلمان‌ها و امثال آن فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، در این نامه‌ها که به مقامات کشورهایی مانند مالزی، پاکستان، اندونزی، ایران، روسیه، چین، ژاپن، هند، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک، اتریش، استرالیا، آرژانتین و برزیل و غیره به علاوه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن فرستاده شد، آمده است، حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز منجر به جنایات بسیاری در حق مردم یمن و تلاش‌هایی برای تجزیه این کشور، اشغال خاک آن و سرقت ثروت‌هایش شده است.

العیدروس تأکید کرد، تصمیم دولت آمریکا نتایج منفی بر مسیر حل و فصل سیاسی بحران یمن، سیر مذاکرات صلح با نظارت سازمان ملل و ادامه جنگ بی فایده به فرماندهی سعودی و امارات خواهد داشت و بر امنیت و ثبات منطقه نیز تأثیر خواهد گذاشت.

وی افزود، مجلس شورای یمن، انصارالله را یک طیف از طیف‌های سیاسی در یمن می‌داند که نماینده بخش زیادی از ملت آن است و در مقابل جنگ علیه یمن و ائتلاف متجاوز ایستاده است.

العیدروس ضمن تأکید بر ایستادگی مجلس شورای یمن در کنار انصارالله در نبرد دفاع از حاکمیت و استقلال، هر گونه مداخلات خارجی در یمن را رد کرد و افزود، این تصمیم آمریکا تنها بر اراده ملت یمن برای حمایت بیشتر از شورای عالی سیاسی و دفاع از حاکمیت و استقلال می‌افزاید.

وی در ادامه از کسانی که این نامه خطاب به آنها فرستاده شده، درخواست کرد، اینگونه اقدامات آمریکا را محکوم کنند و با اعمال فشار بر دولت آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماتیک، واشنگتن را مجبور به انصراف از تصمیم مذکور کنند.

هفته گذشته، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

فارس

پربیننده ترین خبرها