ترامپ رفت و حسرت حمله به ایران در دل بن‌سلمان و نتانیاهو ماند!

ترامپ رفت و حسرت حمله به ایران در دل بن‌سلمان و نتانیاهو ماند!
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 10:16

تا ساعاتی دیگر، عمر دولت دونالد ترامپ به پایان خواهد رسید در حالی‌که حسرت حمله به ایران در دل او برای همیشه می‌ماند.

العالم- تحلیل روز

چند ساعت دیگر، دیوانه‌ترین، بی‌پرواترین، نژادپرست‌ترین و افراطی‌ترین دولت آمریکا خواهد رفت بدون اینکه حتی کوچک‌ترین اهداف خبیثانه "بنیامین نتانیاهو" و "محمد بن‌سلمان" یعنی به زانو درآوردن ایران را محقق سازد. این دو دیوانه و شکست‌خورده در محدود کردن قدرت ایران چشم امید به ترامپ بسته‌ بودند.

آمریکا تا پیش از دولت ترامپ شاهد دولتی بیشتر صهیونیست‌زده نبود. دولت ترامپ در وفاداری و تسلیم شدن به اوامر صیهونیسم جهانی از جمله درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران بسیار متعهدانه عمل می‌کرد ولی هرگز نتوانست به رغم درخواست‌ صهیونیست‌ها، جنگ علیه ایران را کلید بزند.

اگر نتانیاهوی تروریست جرات حمله به ایران را دارد، می‌ توانست در دوران دولت تندروی ترامپ این اقدام را عملی کند. ترامپ دیوانه بهتر از نتانیاهو می‌داند که اگر "اسرائیل" به ایران تعرض کند اثری از آن در زمین نخواهد ماند.

اگر حال و روز بزرگ‌ترین قدرت نظامی در جهان، درقبال ایران این‌چنین است پس می‌تواند حال و روز همسایگان عرب، از جمله سعودی، امارات و بحرین را تصور کرد.

تا چند ساعت دیگر، بن‌سلمان و دیگر سران کشورهای همسایه ایران خواهند فهمید خالی کردن خزانه برای دیوانه‌ای چون ترامپ چقدر اشتباه و احمقانه بوده است و آنها ترامپ را همچون "خدا" می‌پرستیدند. ترامپ می‌رود بدون آنکه رویاهای آنها درخصوص ایران را محقق سازد.

تا همین چند روز پیش، بن‌سلمان و بن‌زاید همچنان به جنون ترامپ امیدوار بودند و باور داشتند که او بالاخره در واپسین روزهای دولتش به ایران حمله خواهد کرد. به نحوی‌که رسانه‌های سعودی و اماراتی ورود ناوهای هواپیمابر آمریکا به منطقه یا پرواز جنگنده‌های "بی 52" در آسمان منطقه را جشن می‌گرفتند اما ترامپ از پیامدهای حمله به ایران کاملا آگاه است.

بن‌سلمان و بن‌زاید باید از سرنوشت ترامپ درس عبرت بگیرند و در تعامل با دولت "جو بایدن"، اشتباهات پیشین‌شان را تکرار نکنند و خزانه و حریم هوایی و آبی و زمینی کشورشان را برای او باز نکنند.

سعید محمد

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها