قامشلی و حسکه تحت محاصره؛ سوری بودن "قسد" و "ارتش آزاد" کجاست؟

قامشلی و حسکه تحت محاصره؛ سوری بودن
پنج‌شنبه 2 بهمن 1399 - 22:37

در حالی که شبه نظامیان قسد مناطقی در حسکه و قامشلی را تحت محاصره درآورده اند، نیروهای ترکیه و مزدورانشان نیز همچنان آب را از میلیون ها سوریه ای در شهر حسکه قطع کرده اند.

العالم ـ سوریه

شهروند سوریه ای در شهر حسکه در میان شبه نظامیان قسد و عناصر ترکیه ومزدوانش گرفتار شده است. از روز سه شنبه گذشته قسد ورود گندم و آرد به نانواهای حسکه را ممنوع کرد، کارکنان نیز قادر نبودند به محل کار خود در سازمان آب حسکه و دادگاه و اداره ثبت احوال در تل تمر بروند. شبه نظامیان قسد همچنین جاده قامشلی ـ حسکه را مسدود کردند و خودروها و کامیون های حامل مواد غذایی را از ورود به شهر منع کردند.

در حالی که قسد در حال مذاکره با سوریه و سازش با دولت سوریه برای کسب امتیازهای سیاسی و اقتصادی در چندین منطقه در سوریه است، ادعا می کند که محاصره این مناطق و منع ورود مواد غذایی بدین علت است که دولت سوریه فشارها را علیه مناطق اشرفیه و شیخ مقصود در حلب و تل رفعت و حومه عفرین در شمال حلب را تشدید کرده است؛ این در حالی است که برخی منابع شبکه العالم در حلب این امر را تکذیب کردند؛ زیرا مردم و ساکنان این مناطق بدون هیچ مانعی به زندگی عادی خود ادامه می دهند و کالاهای اساسی ومواد غذایی لازم را در اختیار دارند.

روشن است که قسد از یک سو می کوشد تا همزمان با روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید، عهد و پیمان های خود را با اشغالگر آمریکایی تازه کند تا بگوید که همچنان بخشی از طرحهای آمریکا در سوریه است و میان ترامپ و بایدن تفاوتی قائل نیست و از سوی دیگر می خواهد حمایت روسیه در گفتگوهای کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را جلب کند. قسد در اینجا با مزدوران تابع ترکیه قابل مقایسه است؛ آنها از یک طرف سوریه ای هستند که به نفع ترکیه در سوریه ومناطق دیگری از جهان فعلایت می کنند و از سوی دیگر خواهان مشارکت در تدوین قانون اساسی جدید سوریه هستند. قسد نیز دست به کار مشابهی می زند؛ به آمریکا در سرقت نفت سوریه کمک می کند و از طرفی می خواهد در سوریه امتیازات سیاسی کسب کند.

اینک شهر حسکه و حومه های آن پنجمین روز خود را بدون آب سپری می کنند؛ نیروهای ترکیه و عناصر مسلح هوادار آن برای هجدهمین بار آب را از ایستگاه علوک در حومه راس العین قطع کردند. در حالی که مزدوران ترکیه تلاش می کنند شبه نظامیان قسد را تحت فشار قرار دهند، اما در واقع در راستای خدمت رسانی به ترکیه، میلیون ها شهروند سوریه را از آب محروم کرده اند!

حال قسد و یا شبه نظامیان ارتش آزاد چگونه سوریه ای هستند؟ و چرا نسبت به هم وطنان خود غیرت ندارند؟ احساس وابستگی به سوریه ومیهن دوستی آنها کجاست؟ همچون راهزن هایی رفتار می کنند که می کوشند برای حفظ منافع شخصی خود با چندین طرف معامله کنند و هم وطنان خود را از نعمت آب و غذا محروم کرده اند؛ همچنین امید و آرزوی دیرینه صهیونیست ها مبنی بر تقسیم سوریه و آواره کردن مردمش را محقق می سازند حال آنکه استعمار جهانی سالها از تحقق این آرزو عاجز مانده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها