پایان عملیات «انتقام شهدا» حشد شعبی در استان صلاح الدین عراق

پایان عملیات «انتقام شهدا» حشد شعبی در استان صلاح الدین عراق
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 04:32

عملیات رزمندگان حشد شعبی در استان صلاح الدین تحت عنوان «انتقام شهدا» پس از تحقق نتایج امنیتی مهم به پایان رسید.

العالم-عراق

«ابراهیم السهلانی» فرمانده عملیات حشد شعبی در شرق دجله و کرکوک که عملیات «انتقام شهدا» که اوایل هفته جاری آغاز شده بود، سه شنبه شب پس از به دست آمدن نتایج مهم امنیتی به پایان رسید.

وی گفت: در این عملیات که نیروهای تیپ‌های 22-88-9 حشد شعبی و همچنین فرماندهی عملیات ارتش عراق در استان صلاح الدین و نیروی هوایی ارتش حضور داشتند، منطقه «الغیث» و روستاهای مجاور آن در شرق صلاح الدین پاکسازی شده است.

السهلانی تأکید کرد که در این عملیات، نیروهای تیپ نهم حشد شعبی پنج پایگاه داعش و نیروهای تیپ 88 نیز یک پایگاه این گروه تروریستی را کشف و سه بمب را منفجر کردند.

وی افزود: در عملیات انتقام شهدا، جنگنده‌های ارتش عراق یک خودروی داعش و تعدادی از کاروان‌های متعلق به بازماندگان داعش و همچنین یک مرکز پزشکی تروریست‌ها را منهدم کردند.

فرمانده عملیات حشد شعبی در شرق دجله و کرکوک تأکید کرد که نیروهای شرکت کننده در عملیات انتقام شهدا همچنین یک ایستگاه تصفیه آب داعشی‌ها را تحت کنترل خود درآوردند.

همزمان با پایان این عملیات، رزمندگان حشد شعبی و نیروهای ارتش عراق از روز سه شنبه عملیات امنیتی مشترکی را در استان الانبار واقع در غرب این کشور آغاز کرده‌اند.

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات شامل بازرسی و پاکسازی کامل مناطق مجاوز دریاچه الثرثار و پایگاه‌های افراد حاضر در این مناطق است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها