اوضاع «قره‌باغ»، محور رایزنی نشست مشترک مسکو، ایروان و باکو

اوضاع «قره‌باغ»، محور رایزنی نشست مشترک مسکو، ایروان و باکو
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 17:10

مقامات ارشد روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، اولین نشست گروه کاری مشترک را در مسکو درباره بررسی وضع منطقه قره‌باغ کوهستانی و آتش‌بس برگزار کردند.

العالم - آسیا

ساعاتی بعد از افتتاح رسمی مرکز مشترک نظارت روسیه و ترکیه بر آتش‌بس قره‌باغ، اولین نشست سه‌جانبه گروه کاری مسکو، ایروان و باکو برای بررسی وضعیت منطقه قره‌باغ کوهستانی برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، دولت روسیه از برگزار شدن اولین نشست کاری مشترک این کشور با ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره منطقه قره‌باغ کوهستانی به میزبانی مسکو خبر داد.

طبق اعلام مسکو، این نشست مشترک در سطح معاونان نخست‌وزیر روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار و درباره آخرین تحولات در منطقه قره‌باغ رایزنی شد.

در بیانیه دولت روسیه آمده است: «طرف‌ها (نمایندگان روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) موافقت کردند که گروه‌های زیرمجموعه و فرعی کارشناسی مرتبط با خطوط ریلی، خودرویی و ترانزیت، حمل و نقل و امنیت مرزی، بهداشتی، دامپزشکی ایجاد شود».

قرار است گروه‌های کاری تخصصی و مشترک سه کشور تا تاریخ دوم فوریه (۱۴ بهمن) تشکیل و اولین جلسه این گروه‌ها در تاریخ ۵ فوریه (۱۷ بهمن) برگزار شود.

به دنبال درگیری‌ها و جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، سرانجام با توافق سه‌جانبه دهم نوامبر (۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹) روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان پایان یافت.

در ادامه روند اجرای آتش‌بس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه (روز گذشته) اعلام کرد روسیه و ترکیه مرکز مشترک برای نظارت بر روند آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را افتتاح کردند.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، ۶۰ نظامی روسیه و ۶۰ نظامی ترکیه در این مرکز حضور دارند و ماموریتشان را برای نظارت بر آتش‌بس آغاز کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها