مخالفت بیشتر ژاپنی‌ها با برگزاری بازی‌های المپیک توکیو

مخالفت بیشتر ژاپنی‌ها با برگزاری بازی‌های المپیک توکیو
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 08:31

نتایج یک نظرسنجی از مخالفت اکثریت مردم ژاپن با میزبانی بازی‌های المپیک توکیو حکایت دارد.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز دوشنبه در روزنامه یومی‌یوری منتشر شد، اکثریت مردم ژاپن همچنان با برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در تابستان سال جاری میلادی و در شرایطی که بحران کرونا همچنان پابرجاست مخالف هستند.
بر اساس این نظرسنجی، 61 درصد از پرسش‌شوندگان خواهان تعویق یا لغو بازی‌های المپیک توکیو هستند. البته این رقم در قیاس با مخالفت 81 درصدی ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک توکیو که در نظرسنجی‌های اخیر ثبت شده است، از افزایش رضایت مردم ژاپن نسبت به میزبانی بازی‌های المپیک نیز حکایت دارد.
همچنین تنها 36 درصد از مردم ژاپن موافق برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در تابستان سال جاری میلادی هستند. 28 درصد از آنها نیز با حضور تماشاچیان مخالف هستند و میزان موافقت با حضور هواداران در ورزشگاه‌ها تنها 8 درصد است.
56 درصد از ژاپنی‌ها معتقدند بحران کرونا در تابستان سال جاری میلادی در قیاس با شرایط کنونی بدون تغییر باقی خواهد ماند و 70 درصد نیز بر این باورند که تنها استفاده گسترده از واکسن کرونا می‌تواند این وضع را تغییر دهد.
برگزاری بازی‌های المپیک توکیو به دلیل شیوع گسترده بیماری کووید-19 با 1 سال تأخیر، به تابستان سال جاری میلادی (سال 1400 هجری شمسی) موکول شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها