یمن؛ نشست بزرگان استان «إب» برای تقویت جبهه نیروها در مأرب

یمن؛ نشست بزرگان استان «إب» برای تقویت جبهه نیروها در مأرب
شنبه 2 اسفند 1399 - 12:20

بزرگان استان «إب»در جنوب غرب یمن، در نشستی بر لزوم ارسال کمک‌ها و اعزام نیروی تازه‌نفس به مناطق درگیری در استان مأرب تأکید کردند.

العالم - یمن

بزرگان و مقامات استان «إب» در جنوب غرب یمن، روز جمعه (دیروز) در نشستی با هدف حضور فعال در مناطق نبرد و ارسال کمک‌ها به خصوص به استان مأرب، حضور یافتند.

استان مأرب و مرکز آن که در آستانه آزادسازی به دست نیروهای صنعاء (دولت نجات ملی) است، در روزهای اخیر در کانون توجهات رسانه‌ای قرار گرفته و طرف سعودی به واسطه شرکای غربی خود تاکنون چندین تلاش ناکام برای متوقف کردن پیشروی نیروهای صنعاء داشته است.

به نوشته المسیره، در این نشست با توجه به سخنان «عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن مبنی بر اقدام مؤثر برای تجهیز جبهه‌ها و مناطق درگیری و بسیج و اعزام نیرو به این مناطق، مقرر شد تا فعالیت‌ها در سطح استان برای جذب نیروهای داوطلب و جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشدید شود و حاضران نیز تأکید کردند که این کار در شرایط فعلی مهم‌ترین اقدام می‌تواند باشد.

«عبد الواحد صلاح» استاندار إب نیز در سخنانی با تبریک پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در مناطق مختلف، از کسانی که به نیروهای ائتلاف سعودی پیوسته‌ و فریب خورده‌اند، خواست تا به «آغوش وطن» باز گردند و از عفو عمومی استفاده کنند.

او گفت که میزان موفقیت هر مسئولی به این بستگی دارد که تا چه میزان توانسته نیروی داوطلب جذب کند و آن‌ها را به کمک ارتش و کمیته‌های مردمی بفرستد.

استاندار إب تأکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پشت دروازه‌های مأرب هستند و به کمک و پشتیبانی نیاز دارند.

مرحله جدید عملیات آزادسازی استان نفت‌خیز مأرب، از دو هفته پیش آغاز شده و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

گفته می‌شود پیشروی‌ نیروهای دولت نجات ملی در این استان و رسیدن این نیروها به کمتر از ۳۰ کیلومتری مرکز آن (شهر مأرب) باعث نگرانی شده و ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعاء به شمار می‌رود، نیروهای زیادی به این استان گسیل داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها