موضع گیری خصمانه وزیر خارجه سعودی علیه ایران

موضع گیری خصمانه وزیر خارجه سعودی علیه ایران
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 19:53

وزیر خارجه سعودی در نشست مشترک خبری با لاوروف مطابق معمول نسبت به ایران مواضع خصمانه اتخاذ کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر النشره، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی خود علیه ایران به موضع گیری خصمانه مبادرت کرد.

وی مدعی شد: عربستان اقدامات بازدارنده به منظور حفاظت از تاسیسات نفتی خود به دنبال آنچه حملات نیروهای حوثی یمنی متحد با ایران خواند، به عمل خواهد آورد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی به فرافکنی درخصوص حملات تلافی جویانه از سوی ارتش و کمیته های مردمی یمن روی آورده که این رژیم به همراه متحدانش از ششم فروردین 1394 تا کنون با حمایت آمریکا جنگ تمام عیاری را علیه همسایه اش یمن آغاز کرده است. ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در طول سالیان حمله به یمن، با استفاده از جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی هزاران غیرنظامی این کشور را به خاک و خون کشیده و اقتصاد شکننده آن را نابود کرده است.

سعودی‌ها هزاران حمله هوایی به بیمارستان‎ها، مراسم عروسی و مراسم تشییع جنازه در مناطق تحت کنترل نیرو‌های یمنی انجام داده‌اند. معمار این جنگ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با رویای پیروزی سریع وارد این جنگ شد، اما این رویا به سرعت رنگ باخت و با گذشت حدود شش سال نتوانسته خود را از این باتلاقی که گرفتارش شده، نجات دهد.

جنگنده های سعودی فقط در 24 ساعت گذشته 40 بار مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار دادند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعا کرد: حملات شبه نظامیان حوثی به بندر راس التنوره و شرکت آرامکو تهدیدی آشکار علیه امداد رسانی انرژی در دنیاست.

وی در حالی که جنگنده‌های سعودی بر دامنه حملات خود به مناطق مسکونی در صعده و صنعا افزوده‌اند، گفت: ما از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در امور یمن برای رسیدن به آتش بس در یمن حمایت می‌کنیم.

بن فرحان در ادامه از همکاری کشورش با روسیه در چارچوب اوپک خبر داد.

وی در ادامه موضع گیری خصمانه علیه ایران ادعا کرد: ما تلاش‌های بین المللی برای ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را ارج می نهیم.

بن فرحان همچنین در حالی گفته که خواهان عاری بودن منطقه خلیج فارس از سلاح کشتار جمعی و تلاش برای دست‌یابی به راهکار سیاسی حل بحران سوریه هستیم که هیچگونه صحبتی از سلاح های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی نکرده است و از سوی دیگر تروریست های افراطی تحت حمایت ریاض انواع جنایت ها را در سوریه مرتکب و به قتل عام مردم و ویرانی خانه های آنان مبادرت کرده اند.

پربیننده ترین خبرها