"گالستیان"رئیس موقت ستادکل نیروهای مسلح ارمنستان

پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 11:28

نخست وزیر ارمنستان سرلشکر "استپان گالستیان"معاون رئیس سابق ستادکل ارتش را بطور موقت برای برعهده گرفتن این سمت منصوب کرد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، سخنگوی دفتر نخست وزیری ارمنستان شب گذشته اعلام کرد که ریاست موقت ستاد کل نیروهای مسلح این کشور به سرلشکر "استپان گالستیان" معاون رئیس سابق واگذار شده است. این مقام نظامی در ماه ژوئن سال 2018 به این سمت منصوب شده بود

لازم به یادآوری است، "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه "اونیک گاسپاریان" رئیس ستادکل ارتش را از سمت خود برکنار کرد.

بعد ازاین اقدام پاشینیان، "آرمن سارکیسیان"رئیس جمهوری ارمنستان نیز به دادگاه قانون اساسی این کشور مراجعه کرده و خواستار دخالت این ارگان حل و فصل این مشکل حقوقی شد.

در خبر دیگری گزارش شده، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز روز گذشته مذاکرات تلفنی با "واگارشاک آروتونیان" وزیر دفاع ارمنستان انجام داد.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، دومقام نظامی بلندپایه درباره مسائل کلی امنیتی در منطقه قفقاز، همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور و همچنین فعالیت نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره باع کوهستانی با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

جزییات این مذاکرات فاش نشده است. آخرین بار، وزرای دفاع روسیه و ارمنستان در اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند ماه) با یکدیگر مذاکره تلفنی داشتند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها