چرا نتانیاهو تهدیدات پوشالی خود علیه ایران را تکرار می کند؟

چرا نتانیاهو تهدیدات پوشالی خود علیه ایران را تکرار می کند؟
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 14:36

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این روزها به قول معروف چپ و راست در حال تهدید و بیان ادعاهای واهی علیه ایران است به طوری که در آخرین اظهار نظر خود مدعی شده که هر کاری برای ممانعت از دستیابی ایران به آنچه که سلاح اتمی خوانده، انجام خواهد داد.

العالم ـ گزارش

آن طور که رسانه ها گزارش داده اند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی، در گفتگوی اخیر خود با کانال ۱۳ این رژیم به تماس تلفنی خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اشاره و خاطرنشان کرده که به بایدن گفته هر کاری برای ممانعت از دستیابی ایران به [سلاح] اتمی انجام خواهد داد.

پس از شکست دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا که بازیچه تمام عیار رژیم صهیونیستی و آلت دست آن درمنطقه بود، حالا نتانیاهو به وضوح در هراس و اضطراب ناشی از، از دست دادن حامی بی چون و چرای خود درحال چنگ زدن به هر خس و خاشاکی برای رهایی و نجات خود از گرداب و مخمصه ای است که در آن گرفتار آمده است.

با روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا، تیم جدید کاخ سفید به رغم اعلام مجدد تعهد واشنگتن به حمایت از رژیم صهیونیستی اما دیگر از سیاست خطرناک نتانیاهو درمنطقه حمایت نمی کند.

ساکنان جدید کاخ سفید سیاست های نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی را خطرناک می دانند. سیاست هایی که پایان آن به جنگ تمام عیاری ختم خواهد شد که بی شک اسرائیل را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

دقیقا ترس از دچار شدن به همین سرنوشت بود که نتانیاهو بارها به دولت جو بایدن درباره بازگشت به برجام هشدار داده‌است این در حالی است که اگر چه رویکرد دولت بایدن در برابر ایران همان خواسته‌های دولت ترامپ است، ولی وی بر این باور است که با احیای برجام بهتر می تواند به این اهداف دست پیدا ‌کند موضوعی که خواب های نتانیاهو را آشفته و رشته های آن را پنبه کرده است.

دولت دونالد ترامپ با تقلاهای رژیم صهیونیستی و برخی حامیان عرب منطقه ای، اردیبهشت ۱۳۹۷ از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی که دردوران ریاست جمهوری باراک اوباما امضاء شده بود، خارج شد و تحریم‌های لغو یا تعلیق شده علیه جمهوری اسلامی را دوباره اعمال کرد.

ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، توافق هسته‌ای و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بدترین توافق تاریخ اعلام کرده بود و می خواست به خیال خود با وارد کردن "فشار حداکثری" جمهوری اسلامی را برای دست‌یافتن به یک توافق جامع تری پای میز مذاکره بکشاند که در نهایت همین سیاست های افراط گرایانه کار دستش داد و نه تنها نتوانست به هدفش در این زمینه دست یابد بلکه حتی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز متحمل شکست خفت باری شد و اکنون به نظر می رسد که نتانیاهو نیز درهمان نقطه ای ایستاده که ترامپ فکرش را هم نمی کرد اما بالاخره اتفاق افتاد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از یاس و ناامیدی از سیاست های جدید کاخ سفید به دنبال شکست ترامپ، برای خالی نبودن عریضه رابطه خود را با بایدن خوب توصیف کرده اما چه کسی هست که نداند بایدن مانند ترامپ دیگر از سیاست های بی پروایانه نتانیاهو در منطقه پیروی نخواهد کرد و ماه عسل نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی با کاخ سفید دیگر پایان یافته است.

با این وجود هر چه قدر به موعد انتخابات در رژیم صهیونیستی نزدیک تر می شویم شرایط در حال سخت تر شدن برای نتانیاهو است و با توجه به شناختی که از نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی وجود دارد، در چین شرایطی نیز احتمال افزایش تنش های مختلف در منطقه از سوی وی افزایش می یابد.

نتانیاهو در انتخابات پیش رو به لحاظ سیاسی علاوه بر گرفتار شدن در موضوع برجام و تقابل با ایران و مقاومت در منطقه، در داخل نیز باچالش های اساسی از جمله اتهام‌های مربوط به پرونده رشوه و کلاهبرداری مواجه است.

بنابر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نتانیاهو تا کنون بارها از حضور در جلسات محاکمه فرار کرده و هر بار به بهانه شیوع ویروس کرونا از حضور در دادگاه خودداری کرده است. دادستان رژیم صهیونیستی در حالی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرده که این نخستین بار است علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

ناتوانی نتانیاهو برای مقابله با کرونا و پرونده‌های گوناگون فساد وی، سبب شده محبوبیت حزب لیکود به شدت کاهش یابد و این حزب نتواند در هیچ یک از انتخاباتی که اخیرا برگزارشده، اکثریت کرسی های کنست (پارلمان) را کسب کند و ناگزیر به تشکیل کابینه ائتلافی با رقبا شده، کابینه هایی که پایه های آن همواره سست و لرزان بوده است.

حالا به دنبال انحلال كنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به دليل عدم دستيابي به توافق دولت بر سر بودجه ۲۰۲۱ ، کابینه نتانیاهو بار دیگر سقوط کرد و بر این اساس چهارمین انتخابات در طول دو سال، قراراست درماه جاری میلادی ( ۲۳ مارس) برگزار شود و ازاین جهت وی با شرایط دشوار و بحرانی مواجه است که لفاظی ها، اتهامات واهی و تهدیدات پوشالی او علیه ایران درهمین راستا قابل ارزیابی است.

نویسنده: احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها