مصری‌ها در شبکه های اجتماعی: مقابله با حاکم ظالم وظیفه است

مصری‌ها در شبکه های اجتماعی: مقابله با حاکم ظالم وظیفه است
شنبه 30 اسفند 1399 - 21:01

مردم مصر دیدگاه های خود درباره اوضاع کشور را زیر هشتگ " مقابله با حاکم ظالم واجب است" که در این کشور ترند شد، ابراز کردند.

العالم ـ مصر

کاربران در زیر این هشتگ مخالفت خود با اوضاع وخیم اقتصادی و نبود آزادی‌ها و بحران سد نهضت را بیان کردند. آنها جام خشم خود را بر عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر به سبب ناکامی اش در منع اتیوپی از پرکردن دریاچه سد نهضت در ماه جولای گذشته خالی کردند. اتیوپی با وساطت چهارجانبه که مصر و سودان پیشنهاد دادند، مخالفت کرد.

فعالان شبکه های اجتماعی سیاست های سیسی را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کردند که هدف نخست دولت مصر جمع آوری پول از جیب ملت است. شرایط مصر اینک بسیار بدتر از انقلاب 25 ژانویه سال 2011 است.

کاربری به نام "kito" نوشت: اوضاع و شرایط فعلی بسیار بدتر از شرایط قبل از انقلاب 2011 است اما ترس نیز بیشترشده است. اما مردم با صدای بلند اعتراض خود را مطرح می کنند حتی هواداران سیسی نیز موضعشان را تغییر دادند و از شرایط دشوار گله و شکایت می کنند، این امر بیانگر وقوع تغییرات قریب الوقوع است.

"بشری بسیونی" نیز توییت کرد: مقابله با سیسی مقابله با ظلم و ستم و عادی سازی و بیکاری و گرسنگی است . مقابله واجب است.

"خلیل المهدی" نیز از مصری ها خواست تا همه دست به دست هم بدهند قبل از آنکه نیل خشک شود و قبل از آنکه مصر از هم بپاشد و خیانتکاران پا به فرار بگذارند.

کاربری به نام "hema Ali" توییت کرد که وقتی تمام هم و غم حاکم زدن جیب ملت باشد و دولت هیچ خدماتی ارائه ندهد و زمانی که حاکم تمام دستگاه های دولت را برای همین مساله بکار بگیرد، پس اگر مقاومت نکنی باید بمیری.

پربیننده ترین خبرها