در راستای تلاش برای آتش بس در سرتاسر یمن؛

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن عازم عمان می شود

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن عازم عمان می شود
جمعه 6 فروردين 1400 - 19:09

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در راستای تلاش برای دستیابی به آتش بس در سرتاسر یمن، عازم عمان شد.

العالم ـ یمن

خبرنگار العالم گزارش داد که مارتین گریفیتس در سفر خود به عمان بازگشایی فرودگاه صنعا، ورود سوخت و مواد غذایی از طریق بندر الحدیده و از سرگیری فرایند سیاسی در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وزیر خارجه عربستان دوشنبه گذشته از ابتکاری برای آتش بس گسترده در سرتاسر یمن تحت نظارت سازمان ملل و رفع محاصره فرودگاه صنعا خبر داد. فیصل بن فرحان همچنین اعلام کرد که به محض موافقت صنعا، آتش بس آغاز خواهد شد.

عبدالملک الحجری یکی از اعضای هیات مذاکره کننده یمن نیز تاکید کرد: ابتکار اخیر عربستان برای پایان دادن به جنگ در یمن هیچ مساله جدیدی را شامل نمی شود بلکه همان ایده ها و افکاری است که پیش از این مورد بحث و مناقشه قرار گرفته بود. اگر نظام عربستان جدی است، باید به اقداماتی عملی مانند رفع محاصره و توقف تجاوزگری دست بزند.

وی افزود: اقدام عربستان فقط یک باج گیری است و بیانگر عدم جدیت آن در پایان دادن به جنگ یمن است. هدف عربستان از این اقدام توقف پیشروی نظامی ارتش و کمیته های مردمی یمن برای آزادسازی آخرین پایگاه مزدوران در شهر مارب است.

این طرح عربستان پس از آن مطرح می شود که روز جمعه نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها